Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Systemtillägg krångel


Jonas C

Rekommendera Poster

Hej

 

Efter att ha uppdaterat till Itunes 11.4 igår så kan jag inte använda USB anslutning till att komma ut på nätet, jag fick upp det här meddelandet efter omstart;

 

"Systemtillägget kan inte användas.

Systemtillägget "/System/Library/Extensions/

AppleUSBthernetHost.kext" installerades inkorrekt

och kan inte användas. Installera om det eller kontakta produktleverantören för en uppdatering."

 

Jag kan synka Iphone till Itunes med USB kabel men jag kan inte surfa via min USB anslutning, det går dock bra att surfa via WiFi mobilen/datorn som vanligt.

 

Vad är det som har hänt och vad kan jag göra så att min USB-surf fungerar igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en liknande härom dagen: https://forum.macworld.se/topic/168702-fel-i-itunes-installerare/ Annars har jag inte sett ngt om det.

Du kan prova med några vanliga åtgärder. Gör en säker start, logga in och en vanlig omstart på det, kolla rättigheter på disken. Har man uppdaterat är det alltid bra att köra en rättighetskontroll på disk och system. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iEricF

 

Provad med dina åtgärder men det är samma sak, datorn vill inte koppla upp mig vis USB... Vad ska man nu ta sig till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iEricF

 

Provad med dina åtgärder men det är samma sak, datorn vill inte koppla upp mig vis USB... Vad ska man nu ta sig till?

Om du uppdaterade iTunes via OS X programvaruuppdatering, kan du jau alltid börja med att prova att ta ner iTunes från sidan istället, och installera om/över den.

 

http://www.apple.com/se/itunes/download/

 

Det hjälpte mig vid ett annat tillfälle (men inte alls relaterat). :crossfingers:

 

Annars får du kika på Alix inlägg där om att ev i slutändan installera om OS X i värsta fall. Eller du kanske har en backup du kan falla tillbaka på, och göra om uppdateringen igen el senare.

 

Det verkar i a f vara fler som har samma problem: https://duckduckgo.com/?q=iTunes+11.4+AppleUSBthernetHost.kext

 

 

Vilket system kör du förresten? Mavericks, eller kör du Yosemite via betaprogrammet? Är det Yosemite, är det bara att blåsa rent och köra om. Beta = buggar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 10.6.8 och fick nämnda felmeddelande.

Ska testa att installera om iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 10.6.8 och fick nämnda felmeddelande.

Ska testa att installera om iTunes.

 

En sidnot bara, lite nyfiken - varför använder du fortfarande 10.6.8? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En sidnot bara, lite nyfiken - varför använder du fortfarande 10.6.8? :P

Av flera skäl. Det största är att jag har PowerPC-program som helt enkelt inte finns som Intel-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner inte mitt innehåll med låtar etc om jag laddar ner och ominstallerar iTunes?

Nej. Programmet är en sak. Programmets filer/innehåll en annan sak.

 

Men backup har du ju naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite sökande på Apple Support Communities så hittade jag en tråd, jag lyfte ur AppleUSBEthernetHost.kext och installerade om iTunes och vips, så fungerade det igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite sökande på Apple Support Communities så hittade jag en tråd, jag lyfte ur AppleUSBEthernetHost.kext och installerade om iTunes och vips, så fungerade det igen :)

[+] Gôtt... :ThumbsUp:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...