Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Watch i joggingspåret?


matber

Rekommendera Poster

Förstår jag det rätt så saknas GPS i nya Apple Watch. Betyder det att jag ändå måste ha med mig min iPhone ut i spåret när jag springer? Det verkar i såfall inget vidare, i synnerhet inte som iPhone 6 har blivit större och klumpigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag det rätt så saknas GPS i nya Apple Watch. Betyder det att jag ändå måste ha med mig min iPhone ut i spåret när jag springer? Det verkar i såfall inget vidare, i synnerhet inte som iPhone 6 har blivit större och klumpigare.

Frågan ställdes vid en intervju efter eventet men apple kunde/ville inte svara på det då. De har heller inte svarat konkret på batteritiden. Antagligen finns det lite kvar att peta med fram till lanseringen i nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple skriver ju själva så här på sin webbplats: "And it uses the GPS and Wi‑Fi in your iPhone to track how far you’ve moved." Så du måste alltså ha telefonen med dig även när du springer.

 

https://www.apple.com/watch/features/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

GPS brukar medföra betydligt sämre batteritid. Kanske därför man hoppar över den?

 

Har inte riktigt fått koll på om den är vattentät eller inte. Är den det så blir det ungefär motsvarande en pulsklocka i löpspåret, och om inte så blir den rätt värdelös i löpspåret för många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GPS brukar medföra betydligt sämre batteritid. Kanske därför man hoppar över den?

 

Har inte riktigt fått koll på om den är vattentät eller inte. Är den det så blir det ungefär motsvarande en pulsklocka i löpspåret, och om inte så blir den rätt värdelös i löpspåret för många.

 

Måste den vara vattentät när du joggar?

Apple har skrivit att den tål en del fukt men det går inte att simma med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara en otroligt lång joggingtur, om man måste ha GPS för att hitta hem sen... :rolleyes:

 

 

 

;)whistle.gif:totaltgalen:

Nej, men faktum är att det ibland är väldigt bra att ha GPS med sig när man joggar just för att hitta hem igen. Kanske inte när man kör sin vanliga söndagsrunda, men jag gillar att springa när jag är på resa i andra städer. Då är det snarare regel än undantag att man springer vilse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Måste den vara vattentät när du joggar?

Apple har skrivit att den tål en del fukt men det går inte att simma med den.

Det är nog inte ett måste för alla, men för många inklusive mig själv. Klassificeringen water resistant eller beskrivningar som att den tål en del vatten är vanligtvis lika med att vattenskador inte ingår i garantin. Hur bra klockorna tål vatten varierar såklart. Springer man någorlunda långa sträckor får klockorna stå ut med en del svett. Och regn får man alltid räkna med. Många vill dessutom ha pulsklockor som man kan träningssimma med.

 

Så för egen del måste iWatch vara rätt tålig mot vatten för att kunna ersätta en pulsklocka, och jag tror som sagt att det gäller fler än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte ett måste för alla, men för många inklusive mig själv. Klassificeringen water resistant eller beskrivningar som att den tål en del vatten är vanligtvis lika med att vattenskador inte ingår i garantin. Hur bra klockorna tål vatten varierar såklart. Springer man någorlunda långa sträckor får klockorna stå ut med en del svett. Och regn får man alltid räkna med. Många vill dessutom ha pulsklockor som man kan träningssimma med.

 

Så för egen del måste iWatch vara rätt tålig mot vatten för att kunna ersätta en pulsklocka, och jag tror som sagt att det gäller fler än mig.

 

 

Jag tror inte att Apple har som intention att ersätta pulsklockor eftersom som dom har lagt in så många funktioner. Då blir det lite av en kompromiss.

 

Men jag är övertygad att den tål en del fukt speciellt när dom i reklambilderna avbildar den med en svettig man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

 

Jag tror inte att Apple har som intention att ersätta pulsklockor eftersom som dom har lagt in så många funktioner. Då blir det lite av en kompromiss.

 

Men jag är övertygad att den tål en del fukt speciellt när dom i reklambilderna avbildar den med en svettig man.

Nej jag tror inte heller att de försöker slå sig in allt för hårt på den marknaden. Många kommer nog använda den som pulsklocka, men inte köpa den för att primärt använda till det.

 

Den lär tåla en hel del fukt, mer än vad Apple vågar rekommendera gissar jag. Jag ger mig ut och springer i de flesta vädertyper och hamnar ibland i ösregn där himlen öppnar sig totalt. Då måste man ha något som är vattentätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske borde de göra en mer renodlad träningsklocka. En relativt stor men sportig klocka som man kan ha även utanför joggingspåret, men med fokus på träning och sportig livsstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men faktum är att det ibland är väldigt bra att ha GPS med sig när man joggar just för att hitta hem igen. Kanske inte när man kör sin vanliga söndagsrunda, men jag gillar att springa när jag är på resa i andra städer. Då är det snarare regel än undantag att man springer vilse!

Ja, jag skojjade lite där, men det såklart... är man ute och springer på andra (okända) ställen lär det väl vara bra tillhands. Är väl att man själv inte kör med GPS (varken i telefonen el bilen) ...eller att man inte är ute och springer.

 

Har sett en del köra med GPS och sen haft ngt karta de kan lägga ut hur de sprang. Nike har visst ngn app för det, och de är väl kanske inte helt nöjda med vad folk lägger upp där. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...