Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trött på reklam och pop up-banners


Media-X

Rekommendera Poster

Fler än jag som är hjärtligt trötta på alla synnerligen irriterande reklambanners som fördunklar nöjet att besöka MacWorlds hemsida? Jag har skrivit till MacWorld och sagt min mening, som är att jag kommer att avsluta min prenumeration om inte ofoget upphör. Finner inget nöje längre att besöka hemsidan för all nedklottring. Det går ju heller inte att klicka bort en del av eländet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några annonsblockerare nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har adblock+ för chrome och flashblocker.

 

Dessa rekommenderas varmt om man tycker reklam är störande.

 

 

post-32953-0-22305200-1410458213_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adblock för Safari. Har inte haft en enda reklamgrej på flera år. Kryssa också i Blockera popup. Blir faktiskt bländad om jag lånar en annan dator och surfar in. Man måste snart ha B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man blockera reklam i typ aftonbladet tv & you Tube också så klippet kommer direkt ?

( i Safari )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

AdBlock Plus (OBS! nedladdningslänk) lär göra samma jobb vad gäller YouTube i Safari. Och andra sajter.

 

attachicon.gifABP.png

 

Perfekt !

Har plus NU men ser att jag har 2 Adblock ( vanlig & + !

Hur tar jag bort den gamla eller kan den ligga kvar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt !

Har plus NU men ser att jag har 2 Adblock ( vanlig & + !

Hur tar jag bort den gamla eller kan den ligga kvar ?

Inställningar > Tillägg, markera rätt tillägg och klicka rutan Avinstallera. Du kan ju börja med att välja att klicka ur rutan "Aktivera AdBlock" och se vad skillnaden blir, om någon.

 

post-28798-0-71047300-1410501812_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något program som tar bort reklamsnuttarna före filmklipp i expressen och andra tidningar? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar > Tillägg, markera rätt tillägg och klicka rutan Avinstallera. Du kan ju börja med att välja att klicka ur rutan "Aktivera AdBlock" och se vad skillnaden blir, om någon.

 

attachicon.gifAB.png

:kramis::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade precis formaterat om hårddisken och lagt in allt på nytt. Glömde då att också lägga in tilläggen som blockerar all denna meningslösa och störande reklam. Fixat nu. Jag får skylla på att jag var trött och grinig efter att ha slitit med alla nyinstallationer i flera timmar. Tack alla för tips om reklamblockerare. Vi kommer att behöva ännu mer av detta i framtiden är min gissning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något program som tar bort reklamsnuttarna före filmklipp i expressen och andra tidningar? :whistling:

Kollar man egenskaperna för mediat som man vill hoppa över så ser man ju på vilken/vilka servrar de ligger på. Borde ju bara vara att spärra trafik därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrade vad tusan trådskaparen snackar om... Jag har inte sätt annonser eller reklam på år.... kom sedan på att jag har ADBLOCKER i Google Chrome.... Tar bort annonser och reklam så snyggt. Man kan även ställa in vilken nivå man tar bort annonser på så att man inte tar bort innehåll man faktiskt vill se...

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...