Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nån som ska köa för nya telefonen?


JMScanner

Rekommendera Poster

Hej

 

När 5:an och 5S släpptes så kom tidigt trådar upp med entusiaster som skulle köa utanför Apple och se till att säkra ett exemplar.

Denna gång är det lite tyst om det än så länge

 

Så frågan är..

 

Ska ni köpa eller uppgradera? Hur ser det ut denna gång? Hört nått om nattöppet o folk som ska köa och säkra ett exemplar på releasedatum?

Ja, ni vet...nördsnack

 

Jag kommer uppgradera från 5S så fort tillfälle ges

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Löjligt..

 

Har ingen iPhone ännu, lär dröja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter, 13 år, tyckte att de nya modellerna såg tråkiga ut. "De ser ut som Android nu ju". Och priserna skrattade hon bara åt. Jag tror inte Apple gör succé med detta, det känns inte så. Marknaden är mättad och det finns billigare alternativ som duger åt de flesta. Fast det blir väl ett försäkringsrejs nu med väldigt många trashade Iphones... :whistling: (Lappen71 behöver inte kommentera mitt inlägg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Doro fungerar att ringa med, det är det som är avsikten med en telefon.

Vill jag göra nåt ute på Internet, ja då är det min iPad Mini som gäller när jag är utanför dörren..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig i livet. :fane:

 

Jo Axelman och jag ska tälta utan för Telia i Falun ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo Axelman och jag ska tälta utan för Telia i Falun ;)

varför köa när man kan hämta ut den på posten innan den ens är lanserad i sverige (om man nu vill ha den direkt!),gjorde så med min 5c,hur smidigt som helst,vågar väl dock inte skriva ut vart jag beställer ifrån för då är dom väl slut innan jag hunnit trycka på köp-knappen ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo Axelman och jag ska tälta utan för Telia i Falun ;)

Då kommer jag med bussen, bärandes en termos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När 5:an och 5S släpptes så kom tidigt trådar upp med entusiaster som skulle köa utanför Apple och se till att säkra ett exemplar.

Denna gång är det lite tyst om det än så länge

 

Så frågan är..

 

Ska ni köpa eller uppgradera? Hur ser det ut denna gång? Hört nått om nattöppet o folk som ska köa och säkra ett exemplar på releasedatum?

Ja, ni vet...nördsnack

 

Jag kommer uppgradera från 5S så fort tillfälle ges

Folk är väl kanske fortf lite i affekt, efter gårdagen. Alla vill nog ha en iPhone 6/6+, men det var ju lite science fiction över priserna, så folk är nog spontant inte lika hungriga på en ny.

 

SJälv skall jag nog inte uppgradera. Har en gammal lur som jag kör med (tills den dör). Vetinte vad jag vill ha för lur som nästa, men det blir förmoligen en annan “kvalisort”. ^_^ Är grymt sugen på en BlackPhone eller en FirefoxOS - men ny telefon står inte så högt upp på listan än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk är väl kanske fortf lite i affekt, efter gårdagen. Alla vill nog ha en iPhone 6/6+, men det var ju lite science fiction över priserna, så folk är nog spontant inte lika hungriga på en ny.

 

SJälv skall jag nog inte uppgradera. Har en gammal lur som jag kör med (tills den dör). Vetinte vad jag vill ha för lur som nästa, men det blir förmoligen en annan “kvalisort”. ^_^ Är grymt sugen på en BlackPhone eller en FirefoxOS - men ny telefon står inte så högt upp på listan än.

 

Vad snackar du om? Det är samma pris på iPhone 6 som när iPhone 5S kom.

 

 

iPhone 5s finns i guld, silver eller rymdgrått till ett rekommenderat pris på 6 295 kr (5 036 kr exkl. moms) för 16 GB-modellen, 7 295 kr (5 836 kr exkl. moms) för 32 GB-modellen och 8 295 kr (6 636 kr exkl. moms) för 64 GB-modellen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en modell ja... Sen fanns det priser upp mot 10k.

 

Ja det är väl inte så konstigt eftersom den inte fanns förra året.

Det är t.o.m så att iPhone 64 GB kostar lika mycket som iPhone 5S 32GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väl inte så konstigt eftersom den inte fanns förra året.

Ja, exakt... :ThumbsUp: Var ju det jag menade med, att priserna (på de modellerna) är ju lite science fiction.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, exakt... :ThumbsUp: Var ju det jag menade med, att priserna (på de modellerna) är ju lite science fiction.

 

Det skrev du faktiskt inte utan du formulerade dig väldigt luddigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skrev du faktiskt inte utan du formulerade dig väldigt luddigt.

Hm... Jag tyckte jag försökte vara tydlig med både 6 och 6+.

 

Alla vill nog ha en iPhone 6/6+, men det var ju lite science fiction över priserna, ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Jag tyckte jag försökte vara tydlig med både 6 och 6+.

 

 

Ja men nu har iPhone 6 inte ett science fiction pris fast du skrev det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo Axelman och jag ska tälta utan för Telia i Falun ;)

Jag har ju nyss köpt en Sony Experia E1 för den hiskeliga summan av 300:- Det var dyrt men man får bita i det sura äpplet i bland...... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en riktigt bra deal på en 5S för drygt en månad sedan. Kanske dumt att binda upp sig 24mån så nära inpå en iPhone 6 release men kostnaden var helt klart rätt. Förhoppningsvis gör iOS 8 telefonen lite roligare.

Så, nej... blev inte så impad av iPhone 6 att jag bara måste ha en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kliar det i fingrarna, men inte så mycket att jag kan hejda mig. Min 5s får hänga med, kanske blir läge att köpa en iPhone 7 om ett år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kliar det i fingrarna, men inte så mycket att jag kan hejda mig. Min 5s får hänga med, kanske blir läge att köpa en iPhone 7 om ett år?

iphone 7 kommer möjligen om två år....de gör en speedbump vartannat år...alltså iphone6s först. (eller så har historien sett ut hittills iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphone 7 kommer möjligen om två år....de gör en speedbump vartannat år...alltså iphone6s först. (eller så har historien sett ut hittills iaf)

Jo, det stämmer ju. Jag kom i otakt när jag var tvungen att byta min 5:a mot en 5s...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan uppgraderat - till en OnePlus One.
Tänkte använda de 5000:- jag sparade på att köpa en likvärdig produkt till en kul resa eller nåt annat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju nyss köpt en Sony Experia E1 för den hiskeliga summan av 300:- Det var dyrt men man får bita i det sura äpplet i bland...... :hihihi:

 

Nästan så jag är beredd att sponsra dig med en riktig telefon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...