Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Extreme & externa USB diskar


jroef

Rekommendera Poster

Har en gäng externa USB diskar (ca 10st) jag gärna skulle vilja få upp på nätverket,

funkar lösningen Airport Extreme + strömförsörjd USB hub + 10 diskar (samtliga har egen strömförsörjning)?

 

Eller finns det andra bättre alternativ?

 

Tacksam för hjälp!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en gäng externa USB diskar (ca 10st) jag gärna skulle vilja få upp på nätverket,

funkar lösningen Airport Extreme + strömförsörjd USB hub + 10 diskar (samtliga har egen strömförsörjning)?

 

Eller finns det andra bättre alternativ?

 

Tacksam för hjälp!

 

 

 

Det funkar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De går väl inte i vila, rätta mig om jag har fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det funkar !

 

Härligt, tack!

 

 

 

De går väl inte i vila, rätta mig om jag har fel

 

Hm vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De går väl inte i vila, rätta mig om jag har fel

 

 

 

Härligt, tack!

 

 

 

 

Hm vad menar du?

Har för mej att dom somnade & vaknade lite som dom ville

Hittade denna här i Forumet

https://forum.macworld.se/topic/150959-vilken-haarddisk-till-airport-extreme/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar men en AirPort Extreme måste väl vara universums långsammaste NAS. Åtminstone är min gamla gen5 det. Bättre fart i det nya "tornet" kanske? Men prestandan är kanske inte ett problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Har för mej att dom somnade & vaknade lite som dom ville

Hittade denna här i Forumet

https://forum.macworld.se/topic/150959-vilken-haarddisk-till-airport-extreme/

 

Tack, måste kolla in, tror nämligen några av diskarna är av den modellen

 

 

Det fungerar men en AirPort Extreme måste väl vara universums långsammaste NAS. Åtminstone är min gamla gen5 det. Bättre fart i det nya "tornet" kanske? Men prestandan är kanske inte ett problem?

 

Prestandan spelar inte så stor roll faktist, men självklart är jag inte främmande för alternativ, har du något annat tips isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar men en AirPort Extreme måste väl vara universums långsammaste NAS. Åtminstone är min gamla gen5 det. Bättre fart i det nya "tornet" kanske? Men prestandan är kanske inte ett problem?

 

Lite så är det. Som NAS är den inget prestandamonster, men det är knappast dess syfte heller utan tanken med att ansluta diskar till den är ju enbart för backup via TM och för det ändamålet räcker prestandan.

 

Men om syftet är att koppla in X antal 2.5" USB2-drivna diskar så räcker säkerligen prestandan till, är inga fartmonster som ska anslutas direkt. Varken diskar eller gränssnitt tillåter speciellt massiva hastigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten update för andra som går i samma tankar:

 

Köpte och testade med en Airport Extreme, och även om jag var beredd på långsamt så var det faktist ohållbart för annat än backup. Min tillfälliga lösning en gammal Macbook 4,1 utan skärm (via ethernet till routern) + usb hub ger dubbla hastigheten på både läsa & skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...