Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Digital inn Uppsala


robban7073

Rekommendera Poster

Tänkte lämna in min 5:a för utbyte av batteri.

 

Nån som har erfarenhet av detta ställe eller finns det annat ??

 

Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara erfarenhet av Digital In på Sveavägen i Stockholm. Har haft tidigare dator på reparation och även köpt vår senaste iMac där. Trevlig och hjälpsam personal, har aldrig känt mig lurad eller förbigången och utlovade leveranstider har hållits. Förhoppningsvis är det så på alla Digital In´s butiker och serviceställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att det inte räcker med enbart ett berättigat serienummer. Batteriet måste dessutom få en felkod i diagnostestet. Fås ingen felkod och du ändå upplever problem med batteriet så börjar en lite jobbig process för teknikern att försöka få det bytt ändå för Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Antingen har man väl ett serienummer på telefon som visar om du är berättigad eller inte till utbyte. Står ju inget om nån felkod etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I artikeln OP1242 iPhone 5 Battery Replacement Program (Europe) för Service Providers som är behöriga att serva iPhones kan man läsa följande.


B. Eligibility process

To be eligible for coverage under this program, the customer's iPhone serial number must be verified on the public Apple web page and the iOS Diagnostics Battery Test results must indicate "Consumed" or "Fail".


Så det räcker alltså inte med enbart ett berättigat serienummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Apples svenska hemsida står detta, men bara o lämna in så får man se vad som händer.

 

 

Apple har kommit fram till att en mycket liten andel iPhone 5-enheter plötsligt kan få kortare batteritid eller behöva laddas oftare. De påverkade iPhone 5-enheterna såldes mellan september 2012 och januari 2013 och har serienummer inom ett begränsat intervall.

 

Om din iPhone 5 har dessa symptom och uppfyller kraven för behörighet som anges nedan, ersätter Apple ditt iPhone 5-batteri gratis.

 

Behörighet

Om din iPhone fungerar och uppvisar symptomen som anges ovan använder du serienummerkontrollen nedan för att se om den är behörig för det här programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På samma sida kan man även läsa följande vilket jag kan tolka att det ev. innebär fler kontroller förutom serienummer för att telefonen ska få ett nytt batteri.
Men jag håller med dig, Apple är för otydliga. Och om de för en gångs skull kunde få till någonting rätt vore det ju bra.

 

Utbytesprocessen

Välj ett av servicealternativen nedan när du vill byta ut ditt batteri. Vi kontrollerar att din iPhone fungerar korrekt före all slags service och att den är kvalificerad för programmet innan vi utför reparationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...