Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Tv 3 vill ej aktiveras


Delikat

Rekommendera Poster

Har har problem med mitt Apple tv. har gått så långt att jag har skaffat airport ifall det skulle vara routern men ikke.

Har uppdaterat apple tv och försökt att installera om det.
När "Datum & tid" inställningen kommer upp på rutan tuggar den bara på och kommer inget vart även om den är kopplad till nätverket vi har hemma.

Att låta den "Aktivera" fungerar inte heller, den tuggar och tuggar och kommer inget vart.

Vad är det som händer?
Det enda som fungerar är airplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har har problem med mitt Apple tv. har gått så långt att jag har skaffat airport ifall det skulle vara routern men ikke.

 

Har uppdaterat apple tv och försökt att installera om det.

När "Datum & tid" inställningen kommer upp på rutan tuggar den bara på och kommer inget vart även om den är kopplad till nätverket vi har hemma.

 

Att låta den "Aktivera" fungerar inte heller, den tuggar och tuggar och kommer inget vart.

 

Vad är det som händer?

Det enda som fungerar är airplay.

 

tryck på "meny"-knappen när den fastnat på "Datum tid"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har återställt men det händer samma sak.
Sen att trycka på meny knappen där den har fastnat fungerar ju inte heller. Man kommer in inte på iTunes eller någonting. Känns så B att bara kunna använda airplay när alla andra har sina ATV som fungerar och min vägrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är den ny? lämna tillbaka i så fall,eller har problemet dykt upp efter ett tag? kan ju även vara så att din ATV tillhör dom som var nåt fel på,då har du rätt att få den utbytt,sök på apple/google om utbytesprogram för ATV 3,så kan du kolla upp om det gäller din också genom serienumret har jag för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har återställt men det händer samma sak.

Sen att trycka på meny knappen där den har fastnat fungerar ju inte heller. Man kommer in inte på iTunes eller någonting. Känns så B att bara kunna använda airplay när alla andra har sina ATV som fungerar och min vägrar.

Är den kopplad till nätet med sladd eller trådlöst? Provat det andra alternativet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har återställt men det händer samma sak.
Sen att trycka på meny knappen där den har fastnat fungerar ju inte heller. Man kommer in inte på iTunes eller någonting. Känns så B att bara kunna använda airplay när alla andra har sina ATV som fungerar och min vägrar.

Kan du köra Airplay från annan enhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte den i våras men då hade jag en annan router och försökte där men så skaffade jag Airport men det händer samma sak. funderar på om det inte är ATV jäveln själv som jävlas. har verkligen provat med allt och undrar om det är vanligt eller om det är någonting som jag har missat!? Hade för mig att de har 90 dagars gratis support och det är rätt länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte den i våras men då hade jag en annan router och försökte där men så skaffade jag Airport men det händer samma sak. funderar på om det inte är ATV jäveln själv som jävlas. har verkligen provat med allt och undrar om det är vanligt eller om det är någonting som jag har missat!? Hade för mig att de har 90 dagars gratis support och det är rätt länge sen.

Den kan förstås vara trasig men även något du missat. Det är därför vi ställer lite motfrågor och ger förslag. Om du verkligen "provat med allt" så är det väl bara reklamera den hos säljaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får göra det. Jag kan återkomma med svar och om dem tänker lösa en ny till mig eller inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får göra det. Jag kan återkomma med svar och om dem tänker lösa en ny till mig eller inte. :)

läste du mitt inlägg ang utbytesprogrammet om apple tv 3? kan ju vara värt o kolla upp först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste du mitt inlägg ang utbytesprogrammet om apple tv 3? kan ju vara värt o kolla upp först!

Ja det gjorde jag. läste allt ni andra hade skrivit och har gjort allt ni tipsade om. Även om den här inte ingår i utbytesprogrammet då siffrorna ej stämde ska jag försöka lämna in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gjorde jag. läste allt ni andra hade skrivit och har gjort allt ni tipsade om. Även om den här inte ingår i utbytesprogrammet då siffrorna ej stämde ska jag försöka lämna in den.

ja,ok!,ja,då är det ju nåt annat som är fel,borde väl ändå täckas av garantin i så fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du kan köra AirPlay mot den tror jag inte det är fel på den. Något är galet med ATV'ns koppling till internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du kan köra AirPlay mot den tror jag inte det är fel på den. Något är galet med ATV'ns koppling till internet.

Jag får ta med den och fråga vad problemet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...