Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Mac(ar):" – vad är det?


Alix

Rekommendera Poster

I sin profil under rubriken "Mac(ar):" skriver många vad de har för iPrylar. Men det är ju inga macar. Bör profiltexten ändras/kompletteras, kanske? Jag tycker nog det. Det ser fånigt ut att hitta en Ipad under rubriken "Mac(ar):" tycker jag. Om jag skriver Motorola Moto G där blir det ju lika "rätt", det är ingen Mac det heller... Tack för ordet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sin profil under rubriken "Mac(ar):" skriver många vad de har för iPrylar. Men det är ju inga macar. Bör profiltexten ändras/kompletteras, kanske? Jag tycker nog det. Det ser fånigt ut att hitta en Ipad under rubriken "Mac(ar):" tycker jag. Om jag skriver Motorola Moto G där blir det ju lika "rätt", det är ingen Mac det heller... Tack för ordet! :)

Appleprylar, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Annars tycker jag det funkar bra med “Mac(ar):” ... man förstår ju ändå.

Förstår vad? Att en iPad inte är en Mac? Ja, det får man väl anta. Men det vet väl de flesta att en Samsung inte är heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enhet(er):

iPryl(ar):

Dator(er):

Äpplen:

 

:fundersam:

 

Annars tycker jag det funkar bra med “Mac(ar):” ... man förstår ju ändå.

Äpplen är väl bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars tycker jag det funkar bra med “Mac(ar):” ... man förstår ju ändå.

Förstår vad? ...

Att det man skriver där (under “Mac(ar):”) är ens olika datorer/telefoner man har.

 

Äpplen är väl bra!

Ja, det borde väl räcka... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det man skriver där (under “Mac(ar):”) är ens olika datorer/telefoner man har. ...

Får jag alltså skriva dit Motorola Moto G 8 GB med Android KitKat 4.4.4? Alla förstår ju ändå att det inte är en Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag alltså skriva dit Motorola Moto G 8 GB med Android KitKat 4.4.4? Alla förstår ju ändå att det inte är en Mac?

“Kan kan man väl”,som det heter... ^_^ Om inte annt lär de väl läsa tråde och kanske ändra sen.

 

Tills dess kanske du kan lägga till en egen (ej fetstilt) i slutet av raden. Testade själv nu (och testade med ett par radbryt (lite överkurs kanske ;))). Så prova lägg till sist på raden i profilen där:

<br /><br />Övr: Moto G 

:crossfingers:

 

“<br />” syns inte sen i raden där man skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enhet(er):

iPryl(ar):

Dator(er):

Äpplen:

 

:fundersam:

 

Annars tycker jag det funkar bra med “Mac(ar):” ... man förstår ju ändå.

Det börjar bli liiiite väl mycket. Snart tar den delen en decimeter plats och det var väl inte meningen. Det är så mycket i onödan att det blir oöverskådligt. Det jag markerat med rött tycker jag är helt oväsentligt och tar bara plats. Varför skriva ut hårddisk, RAM-minne, datormodellnummer??? :armskeptisk:

...

Här är Alix:

Mini Late 2012 (i7, 16 GB, 1 TB HDD, Mavericks). MacBook Pro 15" Mid 2010 (i5, 4 GB, 256 GB SSD, Mavericks). Mini Mid 2007 (C2D, 3 GB, 500 GB HDD, Lion).

 

iEric:

Mac(ar): Mac Pro 2.8 (A1289, MC250LL/A*), G5 2x1.8, Custom-G4 2x1.6 iPryl(ar): iPhone 3GS

 

MacHedda:

Mac Book 2,1 - C2D 2,16GHz 3(4)GB RAM OS X 10.7.4; MacBook Pro 9,2 - Ci7 2,9GHz 8GB RAM OS X 10.9; iPhone 3G - 16GB; iPhone 4S - 64GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag alltså skriva dit Motorola Moto G 8 GB med Android KitKat 4.4.4? Alla förstår ju ändå att det inte är en Mac?

Varför................?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar bli liiiite väl mycket. Snart tar den delen en decimeter plats och det var väl inte meningen. Det är så mycket i onödan att det blir oöverskådligt. Det jag markerat med rött tycker jag är helt oväsentligt och tar bara plats. Varför skriva ut hårddisk, RAM-minne, datormodellnummer??? :armskeptisk:

...

Här är Alix:

Mini Late 2012 (i7, 16 GB, 1 TB HDD, Mavericks). MacBook Pro 15" Mid 2010 (i5, 4 GB, 256 GB SSD, Mavericks). Mini Mid 2007 (C2D, 3 GB, 500 GB HDD, Lion).

 

iEric:

Mac(ar): Mac Pro 2.8 (A1289, MC250LL/A*), G5 2x1.8, Custom-G4 2x1.6 iPryl(ar): iPhone 3GS

 

MacHedda:

Mac Book 2,1 - C2D 2,16GHz 3(4)GB RAM OS X 10.7.4; MacBook Pro 9,2 - Ci7 2,9GHz 8GB RAM OS X 10.9; iPhone 3G - 16GB; iPhone 4S - 64GB

För att föregå med gott exempel. Många ställer frågor om sina Macar utan att ge de uppgifterna. Man får i många fall fråga. Om de exempelvis tycker att Macen är seg kan det bland annat bero på dessa specifikationer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför................?

Jag drog det in absurdum, det var ironi. Jag är absolut motståndare till tanken att man kan skriva lite hur som helst eftersom man ändå fattar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att föregå med gott exempel. Många ställer frågor om sina Macar utan att ge de uppgifterna. Man får i många fall fråga. Om de exempelvis tycker att Macen är seg kan det bland annat bero på dessa specifikationer.

På vilket sätt hjälper det någon att du fyller utrymmet under din Avatar? Om någon undrar om sina problem läser de inte under din avatar och löser sina problem.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker avdelningen är helt onödig och borde skrotas.

Jag tycker kommentaren är helt onödig och borde skrotas. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt hjälper det någon att du fyller utrymmet under din Avatar? Om någon undrar om sina problem läser de inte under din avatar och löser sina problem.... ;)

 

Alix menade nog utrymmet under frågeställarens avatar. Det kan vara en en god vägledning till svarande när man ställer en fråga, och vanligt förekommande i många prylspecifika forum.

 

MacWorld => iWorld?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag markerat med rött tycker jag är helt oväsentligt och tar bara plats. Varför skriva ut hårddisk, RAM-minne, datormodellnummer??? :armskeptisk:

// ... //

 

iEric:

Mac(ar): Mac Pro 2.8 (A1289, MC250LL/A*), G5 2x1.8, Custom-G4 2x1.6 iPryl(ar): iPhone 3GS

Jo, lite så är det väl... skall ta bort modellnumret. Men varför “duger inte” min G5'a och G4'a då? ;) Är skrivna på samma sätt som min Mac Pro, och har vare sig modellnummer el RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, lite så är det väl... skall ta bort modellnumret. Men varför “duger inte” min G5'a och G4'a då? ;) Är skrivna på samma sätt som min Mac Pro, och har vare sig modellnummer el RAM.

Bommade att det var G5 dvs PowerMac G5. Mitt fel. Men min poäng är att göra det enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför “duger inte” min G5'a och G4'a då?

Därför att G4 är en processor. Om man bara skriver "G4" så vet man inte om det avser en iBook, PowerBook, iMac, eMac, PowerMac eller XServe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alix menade nog utrymmet under frågeställarens avatar. Det kan vara en en god vägledning till svarande när man ställer en fråga, och vanligt förekommande i många prylspecifika forum.

 

MacWorld => iWorld?

Samtidigt är många frågor från användare som är ovana och som inte tänker tanken att skriva ut vad man har för specar.

...

Jag skriver bara vad jag tycker. Det är ingen lag på det. Min reflektion är att det blir oläsligt med all info och att det kommer att ta för mycket utrymme om allt ska stå där. Vi har ju begränsning på signaturer som är alldeles för omfattande så då ska vi väl inte göra om samma sak med info om våra prylar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt är många frågor från användare som är ovana och som inte tänker tanken att skriva ut vad man har för specar.

...

Jag skriver bara vad jag tycker. Det är ingen lag på det. Min reflektion är att det blir oläsligt med all info och att det kommer att ta för mycket utrymme om allt ska stå där. Vi har ju begränsning på signaturer som är alldeles för omfattande så då ska vi väl inte göra om samma sak med info om våra prylar..

Apropå din egen info, använder du din iBook G3 300 fortfarande? Bara nyfiken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...