Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Plocka bort skärmen på en MBP?


Cronica

Rekommendera Poster

Kan man plocka bort en trasig skärm på en MacBook Pro 15" late 2008 helt för att använda den som en iMac? I så fall, hur gör jag det? Jag vet att det finns guider på ifixit.com att plocka isär skärmen, men jag undrar vilka kablar ska bort osv.

 

Min dator fungerar perfekt, även LCD:n! Dessvärre har baklocket "back cover" gått sönder, vilket gör att LCD:n trillar ner och inte längre sitter fast på locket. Jag har kollat efter en passande begagnad back cover på ebay, men det är så dyrt att det inte är värt att laga den, runt 2000 kr inklusive frakt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,det ska väl gå,finns väl säkert guide på ifixit hur du tar bort den,sedan är det väl bara koppla datorn till en extern skärm! du behöver ju förvisso inte ta bort skärmen för att använda en extern skärm,det ska ju funka ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det är svårt att komma åt power-knappen på datorn i fall lcd:n sitter kvar. Det ligger löst på helt enkelt. Lyfter jag upp den måste jag kämpa så att den inte spricker..

 

Men vad händer med Wi-Fi:n om jag plockar bort skärmen helt? Visst sitter den någonstans på lcd:n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ändå inte använda den interna skärmen så tejpa fast den i "skalet" igen så kan den i alla fall inte trilla ut. Sen är det bara att ha extern tangentbord och mus samt koppla den till en skärm så kan du lägga igen locket. Sen är det bara att köra på med viloläget och väcka den via tangentbordet precis som Svolder påpekar.

 

Antennen sitter mycket riktigt i skärmen. Går det lika bra att köra med nätverkskabel är det bara att demontera skärmen, annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé! Man får hoppas på att inte behöva tvångsstänga den någon gång, men framför allt hitta en begagnad cover till den någon gång framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé! Man får hoppas på att inte behöva tvångsstänga den någon gång, men framför allt hitta en begagnad cover till den någon gång framöver.

finns ju annars wifi usb-dongel o köpa ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...