Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes dubblerar Playlist när jag syncar...


davidredjoy

Rekommendera Poster

Vet inte om det är en inställning i iTunes eller en bugg, men iaf -

 

Jag har en vanlig spellista på min Mac som innehåller alla favoritlåtar från en artist - denna syncas över till min iPhone och uppdateras fint varje gång jag lägger in en ny låt i den på min Mac. - Men, när jag t.ex. glömt lägga in en låt och sen gör detta på min iPhone istället (från en annan spellista t.ex., eller om jag köper en ny låt på min iPhone och lägger till den i spellistan med samma artist) - Så dubblerar min iTunes på datorn hela spellistan nästa gång jag syncar, och lägger till en "1" efter titeln.

 

- Ex; "Mina Favoriter - Topplistan" får en kopia under sig som heter "Mina Favoriter - Topplistan 1" med en ny extra låt....

 

Någon som vet om det är en inställning i iTunes som gör att den dubblerar och skapar en helt ny spellista istället för att uppdatera den som redan finns?

 

//David

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är Apples klassiska sätt att inte skriva över saker, bara sådär. Du ser samma betéende när du t ex öppnar samma zipfile flera gånger. De öppna foldrarna heter folder, folder 1, folder 2 osv.. Länkar man drar ner på skrivbordet. länk.webloc, länk-1.webloc osv.

Kan ju vara lite störande, samtidigt sdom det kan rädda en. Om man gör en ny lista där man råkar välja ett redan upptaget namn. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...