Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Standby-tid iPhone 5S


Wickard

Rekommendera Poster

Jag vet att det har pratats mkt om batteritid på senare år efter uppdateringar osv...

Men jag har aldrig läst något om standbytid.

Min 5S kan göra av med 20% under 8 timmars sömn... Utan att automatiska hämtningar av e-post är aktivt eller något liknande. Tycker det låter mycket.

Inte nog med det. När jag är på jobbet så stänger jag av mobilen helt o hållet, när jag startar upp den efter 10 timmars avstängning kan den ändå ha tappat 15-20%. Det kan väl inte ens vara möjligt.

Jag har flera ggr återställt den till en helt ny, tom mobil o sedan laddat hem apparna på nytt. Inte hjälpt.

Igår nollställde jag den igen, raderade allt och laddade inte hem en enda app. La endast in mejlen. Ändå har jag tappat 15% under 6,5 timmars sömn.

Min gamla 4S tappar ca 5% under en natt som att jämföra med.

Hur ser era standbytider ut och vad kan va fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 5s hade 77% igår kväll. Knappt använd alls under dagen. 10min 9gag på bussen till jobbet och svarade på något sms bara.

Struntade i att ladda den i natt och hade 70% nu på morgonen. Så 7% tappade den under natten.

Får be att återkomma efter lite mer testande. Telefonen är knappt en månad gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7% på en natt kan jag leva med. Även 10% på en natt. Egentligen stör jag mig mest på att den är avstängd och tappar ändå 15-20% på 10 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...