Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera ordna/ordna efter i kontextmeny


MochiDoch

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag förstår inte varför men jag har flera ordna/ordna efter i min kontextmeny. Undrar varför? Och om det finns en lösning på det?

 

Bifogar bilder för att visa hur jag menar.

 

Hoppas ni kan hjälpa mig.

 

Tack på förhand.

 

PS. Kan tilläggas att det inte händer något speciellt när jag väljer den översta "Ordna" om inte filerna är helt oorganiserade vad gäller placering i förhållande till "net grid". Jag skulle vilja att en av dessa "Ordna efter" kvarstår.

post-70361-0-59784200-1409097784.png

post-70361-0-08148600-1409098136.png

post-70361-0-67185900-1409098142.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om det inte kan vara ngn (dålig) översättning/översättningsbugg. Menyerna stämmer och det skall vara 2, för det är 2 olika.

post-64246-0-29679000-1409101038.png

post-64246-0-70936600-1409101043_thumb.png

Menyerna är från högerklick på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om det inte kan vara ngn (dålig) översättning/översättningsbugg. Menyerna stämmer och det skall vara 2, för det är 2 olika.

 

attachicon.gifFinder_clean_up_by.png

 

attachicon.gifFinder_sort_by.png

 

Lite osäker för när jag högerklickar på skrivbordet får jag som du, fast på svenska.

 

Men det skulle ju kunna vara som du säger att det är dålig översättning bara. Men hur ser du ut för dig om du högerklickar i en mapp som ligger på en extern hårddisk när du visar objekt som symboler?

post-70361-0-12946400-1409101302.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite osäker för när jag högerklickar på skrivbordet får jag som du, fast på svenska.

 

Men det skulle ju kunna vara som du säger att det är dålig översättning bara. Men hur ser du ut för dig om du högerklickar i en mapp som ligger på en extern hårddisk när du visar objekt som symboler?

Tog en ny mapp och valde ikoner, så fick jag “samma stil” på menyerna som dig - men 2 olika namn (...o samma även när jag gjorde likadant på mitt minneskort som sitter i skärmen).

 

post-64246-0-05602400-1409103504.png

 

post-64246-0-07379800-1409103515.png

 

Är det olika på den externa och en lokal folder?

 

 

Testa med en säker start (följt av en vanlig omstart efter att du looggat in), och se om det hjälper. Du skulle också kunna testa att skapa en ny (till) användare och se om det betér sig lika illa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör ordna efter namn i den nedarsta "ordna efter" och sedan högerklickar igen återstår bara en ordna efter, knepigt. Är det en lösning för dig? Lite pilligt kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så haj på plistfilerna, vad heter denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dert felet har hängt med länge, har inte brytt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dert felet har hängt med länge, har inte brytt mig.

 

Inte jag heller om jag ska vara ärlig, blev bara lite nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dert felet har hängt med länge, har inte brytt mig.

 

Har hängt på detta forum i snart 6 år, hur tusan har du lyckats komma upp i dryga 73000

inlägg. Du är otrolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har hängt på detta forum i snart 6 år, hur tusan har du lyckats komma upp i dryga 73000

inlägg. Du är otrolig.

Varit med sen starten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...