Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar ej filer efter uppdatering till 10.8.5, de tar dock fortfarande


Kungsven

Rekommendera Poster

Va inne på min flickväns brors dator och jag skulle göra honom en tjänst tänkte jag. Uppdaterade datorn.

Nu efter uppdateringen så hittar jag inte hans filer. Skolarbeten, bilder mm... När jag kollar på "om datorn" så står det dock att allt finns kvar, dvs. det tar över 40 gb minne. Men jag hittar inget. Var ska jag leta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör tilläggas att allt utom filer är kvar.

Alla program, tre filer i "alla mina filer" och två skärmavbilder på skrivbordet finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta får många poster men är i smått panik. Hans användare tar fortfarande upp 22gb. Men när man kollar mapparna i användaren så är dessa bara några ynka kb stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har han en backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det märkliga är att det stod ingenting om att filer kan raderas eller något. Jag har för mig att när jag själv har gjort uppdateringar så har alla filer lagts i en mapp ganska långt ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är det för uppdatering du lagt in? Vad har du uppdaterat från?

Det var bara en vanlig systemupdatering. Vet inte om versionsnummer ändrades men antagligen. Kan tyvärr inte svara på det, dumt jag vet men så är situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst. Min flickvän ringde sin bror och frågade hur mycket viktigt han hade på datorn. visade sig att han hade tagit bort allt bara några timmar tidigare. Herregud vilken panik jag hade nyss. Räknade med att bli singel o allt. Tack för hjälp :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Problemet löst. Min flickvän ringde sin bror och frågade hur mycket viktigt han hade på datorn. visade sig att han hade tagit bort allt bara några timmar tidigare. Herregud vilken panik jag hade nyss. Räknade med att bli singel o allt. Tack för hjälp :dumstrut:

 

Härligt :galetglad:

 

Jag kanske påpekar det uppenbara här, men jag hoppas att du lärt dig något av detta - ha alltid backup och ta alltid en backup före uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...