Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lagring för Itunes?


Haze73

Rekommendera Poster

Kan jag få Itunes att lagra mina spel med mera jag har för min iPad och Iphone någon annanstans än den vanliga hårddisken? Som på min externa? Hur gör jag det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan slå på att göra en säkerhetskopia på iCloud och då får du även med hur långt du kommit i dina spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan slå på att göra en säkerhetskopia på iCloud och då får du även med hur långt du kommit i dina spel...

mmm men det är 23 gb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Man kan flytta "iTunes Music" mappen inne i iTunes Inställningar > Avancerat - till ett annat ställe, ex. en extern hårddisk.

 

post-74999-0-71745100-1408891057_thumb.png

 

 

Men, om detta även betyder att Appar, Signaler och annat du redan har på datorn följer med, vet jag inte då jag inte testat.

 

Men kanske kan va värt ett försök, tänk bara på att göra säkerhetskopia på allt först ifall att allt går åt heeelvete så att säga... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av det material som man har köpt på App Store eller iTunes Store säkerhetskopieras på iCloud eftersom det redan finns på iCloud genom App Store och iTunes Store. Så när man räknar på utrymmet för ens säkerhetskopia så kan man räkna bort alla app:ar, musik och annat mediainnehåll som har köpts via App Store eller iTunes Store. När man behöver återställa säkerhetskopian så hämtar iCloud app:arna och mediainnehållet från App Store och iTunes, och därför behöver de inte ligga med i säkerhetskopian.

Bokmärken, kontakter, kalendrar, dokument, e-post, anteckningar och bildströmmar - lagras inte heller i säkerhetskopian på iCloud eftersom om man har iCloud så synkas detta redan med iCloud så det finns redan på iCloud.

Det som sparas i säkerhetskopian på iCloud, det är exempelvis sparade banor och poäng i spel och sms...

Och musiken man har och annat mediainnehåll som inte är köpt via iTunes, det har man redan i iTunes på datorn och synkar emellan, och det säkerhetskopieras av TimeMachine till extern hårddisk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av det material som man har köpt på App Store eller iTunes Store säkerhetskopieras på iCloud eftersom det redan finns på iCloud genom App Store och iTunes Store. Så när man räknar på utrymmet för ens säkerhetskopia så kan man räkna bort alla app:ar, musik och annat mediainnehåll som har köpts via App Store eller iTunes Store. När man behöver återställa säkerhetskopian så hämtar iCloud app:arna och mediainnehållet från App Store och iTunes, och därför behöver de inte ligga med i säkerhetskopian.

 

Bokmärken, kontakter, kalendrar, dokument, e-post, anteckningar och bildströmmar - lagras inte heller i säkerhetskopian på iCloud eftersom om man har iCloud så synkas detta redan med iCloud så det finns redan på iCloud.

 

Det som sparas i säkerhetskopian på iCloud, det är exempelvis sparade banor och poäng i spel och sms...

 

Och musiken man har och annat mediainnehåll som inte är köpt via iTunes, det har man redan i iTunes på datorn och synkar emellan, och det säkerhetskopieras av TimeMachine till extern hårddisk.

 

Så jag kan ta bort allt detta från datorn då?

Namnlöst.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan ta bort allt detta från datorn då?

 

Ja, det kan du. se bara till att göra en iCloud backup.

Det tar naturligtvis lite tid att återställa då det måste laddas ned igen men det är ingen fara att ta bort som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...