Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur märka film som Hemvideo?


TommyS

Rekommendera Poster

I iTunes/Filmer så finns filmerna kategoriserade; Osedda/Filmer/Genrer/Hemvideor/Lista.

 

De filmer jag själv skapat (iMovie) hamnar numera (i äldre iTunes/iMovie-version så fanns inte kategorin Hemvideor vill jag minnas) under Hemvideor, vilket är hur jag vill ha det.

 

Alla mina egenhändigt tillverkade ligger dock inte där, under Hemvideor, å jag lyckas inte flytta dem dit.

Har då ändå via Finder och mina mappar där flyttat även dessa filer/filmer från Movies till Home Videos.

 

Vill bestämt minnas att man någonstans (iTunes trodde/tror jag) enkelt kan kategorisera om - men jag lyckas inte hitta var.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte gå in i iTunes-biblioteket i Finder och ändra. Biblioteks-mappen fungerar som en databas. Jobba med iTunes-biblioteket i iTunes, inte på något annat sätt.

I iTunes:

Högerklicka / sekundärklicka på filmen och välj "Visa info", alternativt markera filmen och välj cmd + I (alltså stort i) alternativt markera filmen och välj Arkiv - Visa info

 

Välj fliken "Alternativ"

Välj "Medietyp"

 

Här kan du ställa in "Hemvideo".

Det är även möjligt att markera flera filmer och ändra alla samtidigt till hemvideo, då gör du på samma sätt som ovan, fast du markerar flera filmer istället för en, och sedan väljer "Visa info".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag visste att det fanns någonstans! :)

(PC-bakgrunden/användandet gör att Mapp-tänket inte försvinner... :whistling: )

 

En något tangerande fråga... Kan man någonstans ställa in så att ljudvolymen i alla filmer harmoniseras, d v s så att det inte blir jättehög volym om man går från visning av en film till en annan? (Finns ju en sådan inställning för Musik i iTunes.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...