Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HJÄLP - Annorlunda skärmproblem


moode

Rekommendera Poster

Hej på Er,

 

Jag har ett stort problem med min iPad som jag inte kan hitta någon information kring på nätet.

 

En av Apples serviceverkstäder hävdar att felet beror på tryckskada och att garantin inte gäller. Detta är dock bara skitsnack.

Jag är både perfektionist och oerhört pedant. Därav har min iPad alltid legat i sitt skyddande skal och dessutom alltid i sängbordet i en låda då den inte används.

Den KAN INTE ha blivit tryckskadad - det är en omöjlighet.

 

Allt började med att jag använde Safari. Plötsligt började skärmen visa rosa/lila streck över skärmen. Breda sådana.

Ibland kan jag använda iPaden i flera minuter innan detta uppstår. Det inträffar inte heller p.g.a. t.ex. en rörelse. iPaden kan ligga på bordet och startas, sedan efter allt mellan två sekunder till en minut så inträffar detta problem. Trots att den ligger helt still på bordet (annars kunde man kanske gissa att något var glappt).

 

Dock har nu ett nytt problem uppstått. Jag testade åter att starta upp den, men nu så händer samma sak. Men en sak till inträffar. Skärmen blir helt vit och efter en stund börjar kanterna sakta mörkna och det ser ut som en grå ram runt hela skärmen.

 

Någon som har en aning vad detta kan vara?

Vad anser ni att jag skall göra för att serviceverkstaden skall förstå att detta inte är någon tryckskada - de har ju inte ens öppnat den, och den har inga repor eller annat. I nyskick med andra ord, trots sina snart två år.

 

Här är en länk till en film jag just spelade in som visar problemet. Den ligger i min dropbox:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2246735/ipad.MOV

 

Jag vore oerhört tacksam för lite hjälp här. Jag blir galen när jag inte har "paddan" igång.

post-75996-0-79428200-1408705352_thumb.jpg

post-75996-0-59539900-1408705354_thumb.jpg

post-75996-0-23801600-1408705356_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början.


Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan."


http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Reklamation/




http://www.arn.se/Referat-vanliga-fall/Vanliga-fall/Generella-vanliga-fall/Kop/Fel11/Fall-1/Fall-1111/


"Den detalj som i detta fall gått sönder är sådan att den rimligen inte kunnat påverkas av konsumenten. Det framstår därför som övervägande sannolikt att felet fanns redan från början. Säljaren har inte heller lagt fram någon teknisk utredning eller i övrigt anfört något som motsäger detta. Felet måste därför anses ha varit ursprungligt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...