Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera Ipad utan wifi eller Itunes


Litenmygga

Rekommendera Poster

Nej, du brukar ju vara snabb med att uppdatera. Det är inte jag. :)

 

OK, då vet jag att det inte sker den vägen.

 

Du kan alltid försöka lura i någon annan att du inte vet hur man uppdaterar iOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

 

Du kan alltid försöka lura i någon annan att du inte vet hur man uppdaterar iOS

Jag är inte ute efter att lura någon och det borde du begripa vid det här laget.

 

Jag uppdaterar alltid via iTunes, men nu var frågan hur man gör utan iTunes. Och det visste jag tydligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdateringar av iOS hamnar under Inställningar - Allmänt - Programuppdatering. Alltså inte i iTunes på iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdateringar av iOS hamnar under Inställningar - Allmänt - Programuppdatering. Alltså inte i iTunes på iOS.

Det är väl ingen här som menat iTunes på iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde du få upp tillgängliga uppdateringar i App Store, åtminstone när du har täckning.

 

 

Jag är inte ute efter att lura någon och det borde du begripa vid det här laget.

 

Jag uppdaterar alltid via iTunes, men nu var frågan hur man gör utan iTunes. Och det visste jag tydligen inte.

 

Visst gör du det när du svarar självsäkert och sen argumenterar emot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Visst gör du det när du svarar självsäkert och sen argumenterar emot mig.

Du såg visst inte ordet "borde", eller så vet du inte vad det betyder. I detta fallet betyder det att jag inte är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du såg visst inte ordet "borde", eller så vet du inte vad det betyder. I detta fallet betyder det att jag inte är säker.

Ja det ordet räddade dig. Vilken tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ordet räddade dig. Vilken tur.

Det var inte tur. Jag talar alltid om ifall jag inte är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte tur. Jag talar alltid om ifall jag inte är säker.

Då lyckades du lura mig genom att argumentera emot fast du var osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då lyckades du lura mig genom att argumentera emot fast du var osäker.

Jag argumenterade mot ditt påstående att jag ville lura folk. Det vill jag verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag argumenterade mot ditt påstående att jag ville lura folk. Det vill jag verkligen inte.

Jag syftade på detta inlägg.

 

"

När jag inte hade uppdaterat min iPhone så kom det en massa meddelanden i App Store på telefonen att "ska du inte uppdatera nu?" och liknande. Skiljer det sig mellan iPhone och iPad?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftade på detta inlägg.

 

"

När jag inte hade uppdaterat min iPhone så kom det en massa meddelanden i App Store på telefonen att "ska du inte uppdatera nu?" och liknande. Skiljer det sig mellan iPhone och iPad?"

Det var ju en fråga. På vilket sätt skulle det kunna vara att lura folk eller att "självsäkert" hävda något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en fråga. På vilket sätt skulle det kunna vara att lura folk eller att "självsäkert" hävda något?

Det var ett påstående från din sida att du fick meddelanden från AppStore om att uppdatera iOS något som är omöjligt. Det är att luras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett påstående från din sida att du fick meddelanden från AppStore om att uppdatera iOS något som är omöjligt. Det är att luras.

Synd att jag inte sparade en skärmdump då, för jag fick meddelanden där om att uppdatera. Därmed inte sagt att uppdateringen sedan skulle ske där. Om jag klickat på "Uppdatera" hade jag kanske hamnat någon annanstans, exempelvis under Inställningar->Allmänt->Programuppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att jag inte sparade en skärmdump då, för jag fick meddelanden där om att uppdatera. Därmed inte sagt att uppdateringen sedan skulle ske där. Om jag klickat på "Uppdatera" hade jag kanske hamnat någon annanstans, exempelvis under Inställningar->Allmänt->Programuppdatering.

Det är det jag säger du har en speciell i-enhet.

 

Jag misstänker att du försökte installera en app som krävde en högre version av iOS. Därav uppmaningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att du försökte installera en app som krävde en högre version av iOS. Därav uppmaningen.

Nej, uppmaningen bara kom utan att jag försökte installera något. När jag tog upp telefonen så var det en röd prick på App Store, precis som om en app hade fått en uppdatering. Men det var ingen app, det var iOS. Jag körde länge (=flera månader) kvar på iOS 6 sedan 7:an kommit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, uppmaningen bara kom utan att jag försökte installera något. När jag tog upp telefonen så var det en röd prick på App Store, precis som om en app hade fått en uppdatering. Men det var ingen app, det var iOS. Jag körde länge (=flera månader) kvar på iOS 6 sedan 7:an kommit.

Som sagt då har du en speciell i-enhet för iOS uppdateringar distribueras inte genom AppStore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt då har du en speciell i-enhet för iOS uppdateringar distribueras inte genom AppStore.

Jag har aldrig påstått att iOS distribueras genom App Store. Jag har bara fått påminnelser där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig påstått att iOS distribueras genom App Store. Jag har bara fått påminnelser där.

 

Inte ens det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte ens det är möjligt.

Hur vet du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du det?

 

Därför att det är bara så men jag är inte sämre att ändra mig om du lyckas hitta några bevis på att man får uppmaning genom AppStore.

Med iOS 5 så kom push notification för uppdatering av iOS men då syns det på ikonen för Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter, som ni säkert förstår så har jag möjlighet att komma åt Wi-Fi hos kompisar, bibliotek m.m.

men det känns väldigt "stenålder" att inte kunna tanka hem en blygsam uppdatering på ynka 30 mb.

 

Jag vet att Ipad är låst i det mesta vad det gäller enkelhet och modifikationer av utseende m.m.

men jag kunde väl aldrig drömma om att de låst uppdateringen av ios till Wi-Fi.

 

Som jag sa tidigare, Apple känns inte som ett varumärke jag ska använda i framtiden.

och det känns lite vemodigt med tanke på hur mycket mina vänner talat gott om Apples produkter.

men förklaringen kan kanske vara så enkel att de inte testat Android ännu ...

 

Tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter, som ni säkert förstår så har jag möjlighet att komma åt Wi-Fi hos kompisar, bibliotek m.m.

men det känns väldigt "stenålder" att inte kunna tanka hem en blygsam uppdatering på ynka 30 mb.

 

Jag vet att Ipad är låst i det mesta vad det gäller enkelhet och modifikationer av utseende m.m.

men jag kunde väl aldrig drömma om att de låst uppdateringen av ios till Wi-Fi.

 

Som jag sa tidigare, Apple känns inte som ett varumärke jag ska använda i framtiden.

och det känns lite vemodigt med tanke på hur mycket mina vänner talat gott om Apples produkter.

men förklaringen kan kanske vara så enkel att de inte testat Android ännu ...

 

Tack för mig!

 

Du KAN uppdatera över 4G om den är på mindre än 50MB

 

http://appleinsider.com/articles/12/03/07/apple_ups_ota_downloads_to_50_mb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, men i min Ipad stod det att uppdateringen endast kunde laddas ned via Wi-Fi

är det någon inställning som ska göras då ?

 

Är det inte bara appar de menar i länken du skickade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...