Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera memos från gammal iPhone-säkerhetskopia?


Isidorsson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en iPhone som jag använder nu. Denna har jag startat helt från början med och har inga gamla bilder, appar osv på. Mobilen jag använde tidigare, som nu är sönder, har jag säkerhetskopierat. Det finns inspelade memos på den mobilen som nu ej längre går att starta som jag gärna vill åt. Finns det något sätt att nå dessa memos? Kan man finna säkerhetskopian på datorn och sedan utforska mappen och hitta själva inspelningarna? Kan man återskapa mobilen (jobbigt) och importera dem? Vet att jag försökt innan den var sönder och minns att det var krångligt som fasen. Jag använder mac för övrigt om det spelar någon roll.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte leta efter säkerhetskopian på datorn och utforska någon mapp, det är Windows-tänk. :) Säkerhetskopian finns i iTunes.

Anslut din iPhone till datorn.

Öppna iTunes.
När iTunes har öppnats och anslutit sig till din telefon:

Arkiv - Enheter - Återskapa från säkerhetskopia.

Du får nu upp en lista över tidigare säkerhetskopior, välj den som är från din tidigare telefon och kör igång!

Detta är enbart krångligt om du har lösenordsskyddat dina säkerhetskopior och glömt bort lösenordet, men om du inte har glömt bort något lösenord så är detta enkelt och smidigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte leta efter säkerhetskopian på datorn och utforska någon mapp, det är Windows-tänk. :) Säkerhetskopian finns i iTunes.

 

Anslut din iPhone till datorn.

Öppna iTunes.

När iTunes har öppnats och anslutit sig till din telefon:

Arkiv - Enheter - Återskapa från säkerhetskopia.

 

Du får nu upp en lista över tidigare säkerhetskopior, välj en av dem och kör igång!

 

Minns att jag försökte få över mina memos när jag faktiskt kunde använda mobilen. Det var skitkrångligt samt att jag inte vill återskapa mobilen som den gamla eftersom jag använder en som helt ny telefon nu. Finns det något annat sätt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du är svårt att få över dina memos? De importeras till iTunes när du synkar telefonen och sedan ligger de i iTunes, de finns under "röstmemon". Vad är det som är "skitkrångligt" med det? Om du upplever det som krångligt så har du gjort något fel. :)

Om du hade synkat din gamla telefon till iTunes innan den gick sönder så hade dina memos legat i iTunes redan... Men om de inte gör det så ligger de i säkerhetskopian, och då får du återskapa din gamla telefon i din nya får att få tillgång till innehållet i säkerhetskopian och sen kan du synka över.

Innan du gör detta så kan du ta en säkerhetskopia av din nya telefon. Då kan du återskapa till din nya säkerhetskopia av din nya telefon efter att du har hämtat upp dina memos från säkerhetskopian av din gamla telefon.

Viktigt att tänka på här det är att du ger din nya telefon ett annat namn än dem gamla så det är lättare skilja säkerhetskopiorna åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...