Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bjojon

Rekommendera Poster

Jo, det gör det: »Det är min privata telefon, som jag vill kunna läsa jobbmejlen i.«

 

I övrigt håller jag med om det Du skriver.

 

 

/ Kiwi

Aah... tack. Missade det. Men även en privat telefon - vill arbetsgivaren ha så, är det ju bara att fälja instruktionerna. Blir ju lite utav arbetsintruktioner. :) Alternativet är ju att välja att inte ha jobbmailen på sin privata telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni vet alltså inte hur man gör! Är det inte lämpligt att ni då slutar att surra om det som nu inte var frågan. Nej jag avslutade inte med frågetecken!

Tack för den storartade hjälpen. Kanske finns det ngn kunnig hacker utanför Sveriges gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Så ni vet alltså inte hur man gör! Är det inte lämpligt att ni då slutar att surra om det som nu inte var frågan. Nej jag avslutade inte med frågetecken!

Tack för den storartade hjälpen. Kanske finns det ngn kunnig hacker utanför Sveriges gräns.

 

I det här forumet surras det en hel del om sådant som kanske inte var huvudfrågan, liksom det gör på de flesta forum. Det i sig är väl egentligen bara ett problem om huvufrågan inte besvaras eller ägnas någon som helst uppmärksamhet. Du har fått svar på din fråga. Vad du tycker om den följande diskussionen tror jag inte att någon här bryr sig så mycket om, oavsett hur du väljer att använda frågetecken.

 

Lycka till med att hitta en hacker utanför sveriges gräns som är sugen på att hjälpa dig modifiera profilen så att du kan installera din jobbmail i telefonen utan att behöva använda kodlås. Det borde inte vara så svårt, de står säkert på kö... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För mig är den tiden nu, men i övriga håller jag fullständigt med =)

 

Stör mig inte det minsta. Dessutom behöver jag inte kolla den om jag inte vill.

Hur undviker du att se om någon ny jobbmail har inkommit när (om) du använder privat mail i luren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hur undviker du att se om någon ny jobbmail har inkommit när (om) du använder privat mail i luren?

 

Det kan jag naturligtvis inte undvika. Förutsatt att jag använder Apples mailapp till båda kontona.

 

Men jag kan välja att inte kolla mailen alls eller att använda en annan app för det ena kontot. T.ex. om man använder Gmail så har de en egen app - senast jag kollade iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan jag naturligtvis inte undvika. Förutsatt att jag använder Apples mailapp till båda kontona.

 

Men jag kan välja att inte kolla mailen alls eller att använda en annan app för det ena kontot. T.ex. om man använder Gmail så har de en egen app - senast jag kollade iallafall.

Det går förstås att välja vyn med endast den privata inkorgen och inte "Alla inkorgar". Eller helt sonika tillfälligt avaktivera jobbkorgen när man inte önskar ta emot på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det går förstås att välja vyn med endast den privata inkorgen och inte "Alla inkorgar". Eller helt sonika tillfälligt avaktivera jobbkorgen när man inte önskar ta emot på den.

Tänkte inte på det men så kan man såklart också göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...