Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gubbproblem


O. Henriksson

Rekommendera Poster

O. Henriksson

Mina ögon har fyllt 70, men inte resten. :-) Behöver få upp textstorleken på alla mappar och filer till 16, men Macen envisas att 12 räcker. Att hålla på att ändra i varje mapp är irriterande. Kan jag inte få systemet att anta 16 som mitt önskemål generellt. Terminalen antar jag, för jag har sökt överallt annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit

 

 

Har du varit här och ändrat? Innehåll > Visningsalternativ

Klicka sedan på Använd som förval efter att du ändrat

 

post-113-0-88741100-1408530830.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alternativt är det väl synhjälpmedel du kan använda isf...kolla i dina systeminställningar för vad du kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina ögon har fyllt 70, men inte resten. :-) Behöver få upp textstorleken på alla mappar och filer till 16, men Macen envisas att 12 räcker. Att hålla på att ändra i varje mapp är irriterande. Kan jag inte få systemet att anta 16 som mitt önskemål generellt. Terminalen antar jag, för jag har sökt överallt annars.

Finderinställningar har en bugg som funnits med allt sedan starten. För att hjälpligt komma runt den så får man öppna en mapp, göra de inställningar man vill ha och sedan stänga mappen utan att göra något annat. Därefter kan man jobba som vanligt fram tills den glömmer bort att man gjorde inställningarna dagar/veckor/månader senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina ögon har fyllt 70, men inte resten. :-) Behöver få upp textstorleken på alla mappar och filer till 16, men Macen envisas att 12 räcker. Att hålla på att ändra i varje mapp är irriterande. Kan jag inte få systemet att anta 16 som mitt önskemål generellt. Terminalen antar jag, för jag har sökt överallt annars.

Tänk på att du har två ögon, ihop blir det 140. Inte konstigt att du behöver få upp textstorleken. Hur vete tusan dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finderinställningar har en bugg som funnits med allt sedan starten. För att hjälpligt komma runt den så får man öppna en mapp, göra de inställningar man vill ha och sedan stänga mappen utan att göra något annat. Därefter kan man jobba som vanligt fram tills den glömmer bort att man gjorde inställningarna dagar/veckor/månader senare.

Det förklarar saken....... Blir lätt irriterad när mina förvalda inställningar helt enkelt vips är borta. Helt suveränt bra att kunna ställa in med stora filikoner i Bildmapparna, men rätt som det är så är inställningen ställd på standard igen.

 

Det finns också kortkommandon för att zooma upp hela fönster om man så vill, i Systeminställningar -> Hjälpmedel.

 

får man snurr på kommandona så man slipper tänka på hur man gör så går det fort att zooma in och ut

post-67957-0-18314900-1408552992_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O. Henriksson

Jag har 131.612 mappar med 634.512 filer i, och lika många till som ska skapas. (Fråga inte.) Vilket får Finder att krascha var 20:e minut. Och med den alla inställningar.

 

Jag måste in i Terminalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Automator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...