Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nedgradera OS X Mavericks till Mountain lion


Grill

Rekommendera Poster

Jag uppgraderade min Mac pro från 2009 till Mavericks och har fått så mycket problem att jag nu funderar på att nedgradera. Problemen är kortfattat att min ena bildskärm visar fel skärmupplösning (vilket jag försökt få hjälp om i en annan tråd här på formumet) Min apple magic bluetoothmus laggar då räckvidden inte räcker trots att den är en meter från datorn. Jag hade en Bluetooth adapter som inte stöds längre. Sen irriterar jag mig på flera nya funktioner.

 

Vad är bästa metoden för att göra detta? Jag funderar på att köpa en ny hårddisk och spara min nuvarande i fall det går åt helvete. Jag tänker mig att installera 10.8.5 på en fräsch hårdisk och sen använda flyttassistenten. Blir det problem med mitt gigantiska iTunes bibliotek och iPhoto när jag flyttar? Är det något jag inte får med, med flyttassistenten?

 

Mvh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoto 9.5.1 fungerar inte under MountainLion. Hur blir det då med iPhoto biblioteket? Fungerar ett 9.5.1 konverterat bibliotek i gamla iPhoto 9.4.3 för MountainLion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja!

ok, tack. Jag tolkar ditt korta men koncisa svar som att jag bör undvika att nedgradera?

Jag ska faan aldrig mer uppgradera något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack. Jag tolkar ditt korta men koncisa svar som att jag bör undvika att nedgradera?

Jag ska faan aldrig mer uppgradera något!

Jag kanske förhastade mig något. Vad har du för versioner av iTunes respektive iPhoto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja!

 

Det går ju alltid att lyfta över filerna som ligger under iTunes/iTunes media/Musik

på en extern disk och sedan lägga in dem i iTunes igen efter installation. Det tar väl dock lite tid i anspråk med ett gigantiskt bibliotek beroende på vad TS anser är gigantiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ominstallera Mavericks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ominstallera Mavericks?

Nej men bluetooth problemet (dålig mottagning till magic mouse) beror på att min bluetooth dongle är 32 bitar och uppdateras inte för Maverick. Denna har jag haft då många äldre mac pro har problem med bluetooth vilket beror på dålig mottagning. Det kan dock lösas med en extern antenn vilket jag ska fixa.

 

Skärmproblem har hängt med sen mountain lion men då löste jag det med ett program som heter SwitchresX men det hjälper inte i Maverick. Den tror att hela tiden att vänster skärm är en annan model än vad det är och jag kan inte välja korrekt skärmupplösning.

Jag har bytt skärm, likadan model, testat olika kablar, bytt ingångar på både skärm och dator, zapat PRAM och allt vad det heter. Startat om. Slängt preferencer etc etc... Felet följer alltid med skärmen, eller skärmarna.

 

Jag tror inte jag ska backa till mountain lion då jag fått så många indikationer på att det inte är någon bra idé.

 

En sak jag stör mig mycket på i Maverick är att märkningar av mappar och filer numera bara är en lite färgpunkt vilket gör det otydligt, men jag får nog leva med det. Såvida ingen vet en lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...