Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte ansluta mer än en enhet till min airport


liiljedal

Rekommendera Poster

Hej hopp!

Jag har precis fått hem en ny tele2 router då jag precis har fått in internet i den nya kåken. Då telejacks uttaget ligger en våning upp och på andra sidan huset hade jag tänkt att utöka wifi-räckvidden på den med min gamla airport. Dock när jag har fått det att funka så är den enda som verkligen kopplar upp sig på airport expressen är min mac samtidigt som varken pc:n, iphonen eller någon annan gör det. Vad kan det vara för fel?

Och JA jag har testat starta om den!;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant så tror jag inte att din Airport utökar nätverket från Tele2 routern utan endast har anslutit till nätverket? Och att anledningen till att Macen är den enda enheten som ansluter via wifi är på grund av att den har bäst antenner och får signal mot Tele2 routern?

 

Att utöka nätverket med en Airport Express mot en icke Apple router verkar vara något som inte går att genomföra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp!

Jag har precis fått hem en ny tele2 router då jag precis har fått in internet i den nya kåken. Då telejacks uttaget ligger en våning upp och på andra sidan huset hade jag tänkt att utöka wifi-räckvidden på den med min gamla airport. Dock när jag har fått det att funka så är den enda som verkligen kopplar upp sig på airport expressen är min mac samtidigt som varken pc:n, iphonen eller någon annan gör det. Vad kan det vara för fel?

Och JA jag har testat starta om den! ;)

Airport-produkterna kan bara utöka nätverk för andra Airport-produkter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett par home plugs och kör via elnätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...