Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hörlurar för hårda tag?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Jag har sedan länge Spotify som trogen träningskamrat under mina löppass, och innan dess var det iPod med mp3'or. Lurarna används utomhus året runt och blir ganska slitna. Regnar det så brukar jag dra en mössa över för att ge lite skydd, men jag gissar att en del av "vattenskadan" kommer från min egen svett. Så vad jag brukar göra är att köpa relativt billiga lurar eftersom de brukar hålla max ett år oavsett pris, och när de börjar låta dåligt så byter jag.

 

Skulle gärna vilja ha tips inför byte av lurar. Det finns två alternativ.

 

1) Billiga lurar ca: 200-400 kr med prisvärt ljud.

 

2) Dyrare lurar som pallar för hård användning.

 

 

Föredrar in-ear lurar men ge gärna förslag på annat också.

 

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Apple EarPods, sitter bättre i örat och trillar inte ut lika lätt som andra, men det beror ju lite på vilken utformning som man har på örat också... passar inte alla...

En tålig hörlur är ju annars Aiaiai Capital... Jag har inte provat den själv, men tänkte ge mig iväg till någon butik och provlyssna snart... för jag vill själv gärna ha en hörlur som är snygg, låter bra och som är redig och rejäl.
http://www.hifiklubben.se/Products/aiaiai-capital-horlur-59605/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma i omdömena om Apple EarPods.

Dessutom blev mina kvarglömda i benfickan på ett par shorts som tvättades i maskin 60°. Efteråt fungerade de fortfarande utmärkt. De verkar alltså tåla en del vatten, hög temperatur, tvätt- och sköljmedel.

Dock torktumlade jag aldrig lurarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har ett par Apple EarPods som följde med min iPhone. Tycker inte att de sitter så bra i örat, men det kan vara en fråga om att jag har udda öronanatomi. Föredrar in-ear lurar eftersom de brukar sitta på plats oavsett om man far runt lite. Men eftersom jag redan har ett par EarPods ska jag självklart ge dem en chans.

 

Aiaiai luren är ju inte riktigt heller min melodi, men nästa gång jag svänger förbi HiFi-Klubben får jag nog kolla på dem. Det lät ju onekligen intressant med ett par så tåliga lurar för så billig peng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...