Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Muspekaren lever ett eget liv!


Susen

Rekommendera Poster

Nu är jag trött på det här. Från och till, inte alltid, så lever datorn sitt egna liv. Musen flyttar sig, öppnar program, klickar på länkar osv osv.

Det sker väldigt random och jag ser inget flyt i det som om någon skulle styra det.

Jag har blåst av musen (ifall det finns katthår eller annat på optiken) och jag har startat om och jag vet inte allt.

Vad sjutton kan det vara?

Börjar tro att den extrema värmen påverkar datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan styrka Svolders teori då jag råkat ut för det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är en Mac Book Pro. Svällt? Hur kommer det sig?

Värmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är en Mac Book Pro. Svällt? Hur kommer det sig?

Värmen?

Åldrat. Det har tjänat ut, även om det fortfarande håller laddningen. Batterier är förbrukningsvaror, och ofta har de en livslängd på tre till fem år. Ibland kan det vara kortare tid än så, ibland längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem.

 

Om du ansluter en mus via USB så kan du inställningar välja att slå av styrplattan när USB är inkopplat, det löser inte problemet men går runt det, då kan du i alla fall använda datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger också en röst på svällt batteri. Datorn lever helt sitt egna liv när det händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon. Då blir det till att lämna in den på Macforum då? Byta batteri gör man väl inte själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon. Då blir det till att lämna in den på Macforum då? Byta batteri gör man väl inte själv?

Det beror på hur gammal den är. Det finns guide på ifixit.com. Är det en Retina vill du säkert lämna in den, annars borde det vara möjligt att göra på egen hand. Här är en länk till hur man gör det på en 13" Late 2011, men det finns likadana guider för alla modellerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...