Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta från iPad


T.d.R.z

Rekommendera Poster

Hej!

Äger just i detta tillfälle en iPad mini och är i högstadiet just nu. Håller på att spara till en dator men funderar på att byta från min iPad till en Galaxy Tab s 8.4. Dock undrar jag om det är dumt och byta till denna och därmed sälja iPaden och lägga mina sparade pengar på de pengar som fattas. Är det dumt att införskaffa en ny tablet eller ska man fortsätta spara mina pengar till en? Klarar man sig med program för uppsatser t.ex på en tab? Någon annan som bytt?

 

Har börjat tycka att iPads har börjat blivit lite enformiga eller enkla/tråkiga och Samsung är självklart mkt mer avancerade och enklare att göra den lite mer "egen". Så vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Äger just i detta tillfälle en iPad mini och är i högstadiet just nu. Håller på att spara till en dator men funderar på att byta från min iPad till en Galaxy Tab s 8.4. Dock undrar jag om det är dumt och byta till denna och därmed sälja iPaden och lägga mina sparade pengar på de pengar som fattas. Är det dumt att införskaffa en ny tablet eller ska man fortsätta spara mina pengar till en? Klarar man sig med program för uppsatser t.ex på en tab? Någon annan som bytt?

 

Har börjat tycka att iPads har börjat blivit lite enformiga eller enkla/tråkiga och Samsung är självklart mkt mer avancerade och enklare att göra den lite mer "egen". Så vad tycker ni?

Om du börjar känna dig trångbodd i iPad'en och vill byta... I väntan på den datorn du vill ha, kan du ju köpa en begagnad bärbar istället. Finns skapliga/dugliga Macbook Pro (el Air) för 1.500-2.000,- ...vilket jag antar är billigare än vad en annan platta är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som funkar bättre på en tab som du inte kan göra på paddan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag frågar är att du verkar vara mer ute efter grafiskt utseende än funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som funkar bättre på en tab som du inte kan göra på paddan?

Det är så att jag har en Samsung telefon och man kan binda ihop dessa på samma sätt som en iPhone / iPad. Sedan är det så att jag undrar om en Tab kan ersätta en dator på vissa håll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du börjar känna dig trångbodd i iPad'en och vill byta... I väntan på den datorn du vill ha, kan du ju köpa en begagnad bärbar istället. Finns skapliga/dugliga Macbook Pro (el Air) för 1.500-2.000,- ...vilket jag antar är billigare än vad en annan platta är.

Det har jag full koll på.mDet är självklart ett alternativ att köpa en begagnad Mac för 1.500 men ändå så är den datorn jag satsar på en dyr jäkel och nu har jag inte de pengarna som behövs. De känns som en bortkastad sak när jag använt något år tills jag fått råd till denna dator. Då känner jag att det är fel grej att lägga pengar på.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock vill jag påpeka att jag går bara i högstadiet än och har inte direkt så mkt pengar än om ni fattar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat tycka att iPads har börjat blivit lite enformiga eller enkla/tråkiga och Samsung är självklart mkt mer avancerade och enklare att göra den lite mer "egen". Så vad tycker ni?

Och den frågan ställer du på ett Mac-forum? Och förväntar dig vad? Att sätta igång ett datorkrig fast med Apple/Samsung? Nja, nä. Det finns ingen annan än du som kan bestämma vad du skall använda. Vill du hellre använda en Samsung så gör det. Det är säkert okej produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...