Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Olika Apple id i appstore inställningar / appstore app


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Hjälpte en kompis med sin iPhone han nyss hämtade i butik. Då han inte hade en dator tillgänglig lånade han min Mac för att ta säkerhetskopia på sin gamla iPhone och ställa in den nya iPhonen från.

 

Så långt allt ok. I den nya iPhonen har han såklart lagt in sitt apple id under Appstore i systeminställningar men när han öppnar appen Appstore frågas efter lösenordet för mitt apple id. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut från AppStore och logga in med det sitt Apple ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en iCloud säkerhetskopia på gammeltelefonen. Återställ den nya från denna. Tar en bra stund men man slipper kluddet med iTunes.

Förutsätter förstås att det finns tillräckligt med utrymme i iCloud för säkerhetskopior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Testade att ligga ut från Appstore och in igen redan från början men det funkar inte.

 

Anledningen till itunes var just att slippa icloud men det blev så vi fick göra för att lösa saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker ni gjorde säkerhetskopian i iTunes med iTunes inloggad på ditt Apple ID och inte med hans och på det viset kom ditt Apple ID in i hans telefon... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag misstänker ni gjorde säkerhetskopian i iTunes med iTunes inloggad på ditt Apple ID och inte med hans och på det viset kom ditt Apple ID in i hans telefon... ?

Ja det stämmer. Och det är säkert förklaringen.

 

Men allt övrigt i säkerhetskopian fungerade. Det blev en perfekt kopia av hans gamla iPhone med hans Apple ID förinställt överallt, som t.ex. under Appstore under systeminställningar. Undantaget är då att mitt Apple ID efterfrågades när han skulle uppdatera appar i Appstore appen. Märkligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...