Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4S blir varm vid användande


srydstedt

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone 4S som mer eller mindre sjunger på sista refrängen (seg hemknapp, klappt tangentbord och högst otillförlitlig när det gäller att hålla apparna öppna) som den senaste tiden har fått för sig att den ska bli himla varm.

Första gången jag noterade detta var för ganska en månad sedan när jag satt med den i bilen och fipplade lite. Minns inte vad jag gjorde men det var väl någon form av surf skulle jag gissa. Då blev telefonen varm när jag använde den. Jag stoppade den i fickan och tänkte inte på det förrän det började bränna på benet. Nu har jag ganska låg smärttröskel så det var nog inte så farligt men det blev iallafall så pass varmt så att jag reagerade. Jag trodde solen låg på innan jag förstod att det var telefonen. Stängde då av telefonen och la den i bildörren.

 

Efter den här händelsen har den då och då blivit varm eller mycket varm vid användande. Den blir också väldigt varm när jag laddar den men det vet jag inte om den blivit förut också då jag mestadels laddar telefonen på natten. Den blir så pass varm att det blir obehagligt att hålla i den en längre stund och speciellt metallen runt och telefonen.

 

Jag trodde att det berodde på det varma klimatet som varit men har upptäckt att det varit likadant idag trots ett mycket kyligare klimat.

Vad kan detta bero på och kan man återgälda det på något vis? Vill helst inte köpa en ny telefon förrän iPhone 6 har lanserats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna vara batteriet som är på upphällningen. Vet inte hur man (verkligen) kollar det, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 4S som mer eller mindre sjunger på sista refrängen (seg hemknapp, klappt tangentbord

 

Är du säker på att du har en iPhone? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Samma med min sedan 2-3 veckor...

 

Mest sannolika är väl batteriet men har även funderat på om:

A - det kan ha någon koppling till att jag kör Yosemite Beta (kanske hämtar Apple mer användardiagnostik eller något? (har noterat att platsinformation-ikonen syns allt oftare och laddar ur med 1% per minut när man kör navigation i kartappen :-/

B - Har laddat med iPad-laddare sedan början av semestern, något jag inte gjort förut. Kan den högre strömstyrkan försvagat batteriet? (ska inte vara möjligt...)

 

Å andra sidan perfekt att ha argument att skaffa nya iPhonen (eller annan), den har ändå hållt väldigt bra i snart 3 år :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...