Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internet fryser via mobilt bredband


loftus

Rekommendera Poster

Jag har helt kört fast i försöken att lösa mitt problem. Jag har kört mobilt bredband i min sommarbostad i några år nu utan problem. Men den sista veckan har allt börjat strula.

 

Min setup är en USB-dongel kopplat till en Dovado-routrer. Sen kopplar jag upp en MBA och en Hackintosh till denna router.

 

Men helt plötsligt har jag fått ett märkligt fanomen. Oavsett vilken dator jag är på så fryser internet efter några klick. Jag kan t.ex. gå in på MacWorld och klicka in på en artikel, klicka in på nästa artikel och vid nästa klick så laddar inte sidan. Det enda jag kan göra då är att rycka ut min dongel, och stoppa in den igen. Och då funkar det några klick igen. Sen samma sak. Och idag märkte jag något skumt. Om jag live-streamar tv så låser sig inte internet. Jag körde en stream från Eurosport i en flik och sen kunde jag klicka in på hur mycket jag ville i en annan flik. Stängde jag stream:en så låste det sig igen. Fattar inget!!

 

Jag har varit i kontakt med min leverantör (BBB) och dom såg inget fel. Alla master runt mig fungerade också enligt dom. Jag har provat att stoppa min dongel direkt in i min MBA men får samma fenomen. Så det är inte routern.

 

Finns det någon kunnig som kan hjälpa mig att reda ut vad som är fel? Kan min dongel vara kass? Har jag kört in någon osx-uppdatering som strulat till det?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, felet ligger med all säkerhet hos BBB med tanke på din felbeskrivning.... Men du lär få kämpa för din sak.

 

Vi har haft problem med vårt ADSL här från Telia i säkert ett halvår och Telia har bytt modem, bytt TV-box, varit här hemma och felsökt ett antal gånger, felsökt i tele-stationen osv... vi har föreslagit mjukvaran i routern men det var det inte...

 

Sist de hade tekniker ute och han ringde in med sina testvärden så sa de att det var ju enkelt att se att mjukvaran var ju fel, så de uppdaterade den och sedan dess har allt fungerat perfekt.... :stjarnsmall:

 

Men det har tagit lång tid och många timmar i supportsamtal och ett antal besök från deras sida....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...