Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bild verkar avslöja ny Macbook Pro


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

"Nytt i alla tre är även att arbetsminnet redan från början ligger på 512 gigabyte"

 

Jo, det var ju inte illa. Det var en rejäl ökning från de 8 GB som varit standard fram till nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

Nya modeller, men fortfarande inte en ny 17" MBP, hur länge ska vi behöva vänta? :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nytt i alla tre är även att arbetsminnet redan från början ligger på 512 gigabyte"

 

Jo, det var ju inte illa. Det var en rejäl ökning från de 8 GB som varit standard fram till nu...

Nu står det:

 

"Nytt i alla tre är även att arbetsminnet redan från början ligger på 16 gigabyte och att lagringsmängden har ökat till 256 gigabyte, 512 gigabyte samt 1 terabyte."

 

Har de ändrat? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya modeller, men fortfarande inte en ny 17" MBP, hur länge ska vi behöva vänta? :superirriterad:

Det vet man aldrig, men jag tror du får vänta länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

Det vet man aldrig, men jag tror du får vänta länge.

Sen kommer jag givetvis inte ha råd med en ny 17" MbP när dom släps men det faktum att det sitter mängder med människor som har råd och idag har gamla 17" MbP som kommer köpa nytt och då sälja sin gamla ger mig chansen att lägga vantarna på ett äldre exemplar utan att behöva betala de hutlösa priser som råder idag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det:

 

"Nytt i alla tre är även att arbetsminnet redan från början ligger på 16 gigabyte och att lagringsmängden har ökat till 256 gigabyte, 512 gigabyte samt 1 terabyte."

 

Har de ändrat? :fundersam:

Förmodligen eftersom jag påpekade felskrivningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya modeller, men fortfarande inte en ny 17" MBP, hur länge ska vi behöva vänta? :superirriterad:

Den försvann ur sortimentet för över två år sedan. Risken är stor att du får vänta lika länge som du kommer att få vänta på en ny PowerBook G4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

Den försvann ur sortimentet för över två år sedan. Risken är stor att du får vänta lika länge som du kommer att få vänta på en ny PowerBook G4.

Personligen tror jag att det kommer komma en helt ny serie bärbara datorer ganska snart.

Om man jämför hur länge det fanns en serie som hette PowerBook och hur länge sen den serien blev utbytt av macBook pro, så är det bara några år kvar innan en helt ny datorserie kommer ersätta dagens bärbara.

 

Vad dessa kommer innehålla eller hur det kommer se ut vet givetvis väldigt få väldigt lite om, det vi kan gissa är att den nya generationen kommer vara bortom våra nuvarande fantasier och idéer.

 

Personligen hopas jag på en korsning mellan MacBook och iPad, en bärbar dator med alla egenskaper som en mobil enhet med 4G kan erbjuda samtidigt som kraften hos en professionell skrivbordsdator finns där.

Ett helt nytt sett att se på en bärbar dator helt enkelt ett helt nytt koncept. :wub:

Edit: Kanske dessa framtidsmonster även kan innehålla mobila xEON CPUer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att det kommer komma en helt ny serie bärbara datorer ganska snart.

Det har precis kommit en helt ny serie med bärbara datorer. MacBook Pro med Retina display. Den kommer säkert att finnas kvar de närmaste fem åren, gradvis snabbare, men i övrigt oförändrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...