Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Packa upp filer från en NAS


edhunter

Rekommendera Poster

Hej Hej,

Har ett litet problem om vi kan kalla det det. Det är så att jag har alla mina filer på en NAS. Det mesta innehållet håller jag nerpackat i rararkiv. Jag är relativt ny i OSX miljön så detta kanske är en jätteenkel sak att fixa, men jag lyckas tyvärr inte även om jag lagt ner mkt tid på att googla mig till en lösning.

Problemet jag upplever är att när jag vill packa upp filer på min NAS, så verkar OSX först vilja hämta filerna till min mac, därefter packa upp och skicka tillbaka dem till NASen eller liknande (nätverksaktiviteten går upp likt den gör när jag skicka över filer till NASen). Detta får till följd att det tar väldigt lång tid om det är många filer jag vill packa upp. Detta upplevde jag inte alls som något bekymmer när jag körde med Windows och Winrar. Någon som har några tips på vad jag kan göra för att komma tillrätta med detta?

NASen är en egenbyggd FreeNAS med Atom dual core om det hjälper något. Jag har testat Unarchiver, Keka och en mängd andra uppackningsprogram till OSX - samtliga upplever jag ovanstående med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är exakt samma förfarande när man packar upp filer i Windows miljö på en NAS.

Går det inte att installera ett uppackningd program på din NAS?

Synology har det inbyggt vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...