Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska du anordna en tipspromenad?


aplund

Rekommendera Poster

Hej,

 

Ska du anordna en tipspromenad eller känner du kanske någon som ska? Kul, isåfall skulle jag vilja pusha för en site som jag snickrat på till och från i några månader (hoppas jag inte bryter mot massa forumregler nu).

 

Siten heter DigiQuiz och är ett rent hobbyprojekt utan vinstsyfte. Mitt mål har varit att lära mig php och javascript.

 

Så vad ska jag med sidan till?

Enkelt, tipspromenader är ofta ett trevligt inslag på fester o dyl. Vad som är mindre trevligt är att snickra ihop quizen samt att rätta den under själva kalaset. (dessutom irriterar jag mig på alla som fuskar :)). Så detta är vad siten tar hand om åt dig.

 

Du skriver helt enkelt in frågorna, klickar igång spelet och skriver ut frågekorten. Dina deltagare använder sina smartphones för att svara på frågorna. När tävlingen är över redovisas resultatet på hemsidan.

 

Hursomhelst. Sidan är 95% funktionsduglig och det är dags att trycktesta den! Jag tar hemskt gärna hjälp av er därute. Jag vill dock uppmana er att testa innan ni kör den skarp på något evenemang så ni inte får massa ledsna deltagare!

 

/Johan

 

www.digiquiz.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...