Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om Yosemite[beta]. Buggar och fel...


rallyharry

Rekommendera Poster

....laddade ner och kör Beta Yosemite, hoppade på det tåget. Förstår att kanske inte alla program funkar nu innan riktiga lanseringen. Vilka problem har du stött på, eller vilka av dina redan installerade program fungerar inte?

För mig, ett av mina absoluta favoritprogram Forklift funkar inte. Och det rapporteringsprogram som finns med är på japanska (går det att ändra?), så det blir inte enkelt att rapportera sånt man dyker på. Dessutom Trim-enabler avvaktiverades under installationen, nåt om att programmet inte var kompatibelt - det var däremot bara att återaktivera..

 

Någon annan som har några erfarenheter att dela med sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Jag har fått återaktivera TRIM efter varenda OSX uppdatering i de datorer jag kör 3:e parts SSD. Med Apples flashdiskar så har det sköts automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....liten varning för Trim-enabler, där kan man råka ut för trubbel. Aktivera inte! Finns bra beskrivning hur man tar sig runt det problemet. Systemet hittar inte HD vid omboot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skriva här om sådant är väl bra, men glöm inte att skicka in om buggarna via Feedback Assistant.

 

post-28798-0-66811800-1406271211_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skriva här om sådant är väl bra, men glöm inte att skicka in om buggarna via Feedback Assistant.

 

attachicon.giffeedback.jpg

 

Ska man skriva när program inte fungerar också?

Trodde bara det gällde buggar i OS X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ska man skriva när program inte fungerar också?

Trodde bara det gällde buggar i OS X

Jag förmodar att det gäller Apples egna program också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det rapporteringsprogram som finns med är på japanska (går det att ändra?), så det blir inte enkelt att rapportera sånt man dyker på.

 

Tryck cmd , (cmd och komma) för att komma till FBA:s inställningar, och ändra i översta rullisten till Engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man uppdaterar iTunes till betan 12, och läser in biblioteket från Maverickspartitionen, så kan man sedan inte öppna det i Mavericks. Det finns ingen iTunesbeta till Mavericks vad det verkar. Jag hade dock backup på biblioteket så det gick att återställa. En liten varning till de som kör olika partitioner. Med iPhoto var det inga sådana problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash Player Väldigt segt !

 

OBS ! Reparera skrivbehörigheter !!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charlie1973

Hej! Hoppade även på Yosemite-tåget.

Jag har ett problem... min Feedback Assistant funkar inte :hihihi: Hur är det tänkt att ge feedback? :totaltgalen: Har ni andra samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ej Telias SMTP att funka, funkade inte heller i DP2. Testat alla varianter utan framgång...verkar som det varit mycket strul med SMTP i tidigare versioner av Mail men för mig har det funkat perfekt fram till och med 10.9.4...

 

Kör mailout.telia.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ej Telias SMTP att funka, funkade inte heller i DP2. Testat alla varianter utan framgång...verkar som det varit mycket strul med SMTP i tidigare versioner av Mail men för mig har det funkat perfekt fram tills 10.9.4...

 

Kör mailout.telia.com

 

Ska kolla om det är så för mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ej Telias SMTP att funka, funkade inte heller i DP2. Testat alla varianter utan framgång...verkar som det varit mycket strul med SMTP i tidigare versioner av Mail men för mig har det funkat perfekt fram till och med 10.9.4...

 

Kör mailout.telia.com

Testa Thunderbird. Jag använder den utan problem i Yosemite. Inte Telias SMTP, men i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia fungerar inte för mig heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafik

 

HD redigering

Spel i Hög upplösning

 

Har en bit kvar känns det som !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dela filer med Dropbox fungerar inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skriva här om sådant är väl bra, men glöm inte att skicka in om buggarna via Feedback Assistant.

 

attachicon.giffeedback.jpg

tack Alix! Lite fler bilder

skall vi ha en speciell tråd kanske för det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack Alix! Lite fler bilder

skall vi ha en speciell tråd kanske för det ?

Vad vill du ha bilder på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att man har en liten för gammal MacBook Pro för att kunna ta del av alla funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du ha bilder på?

t.ex om det är genomskinligt i alla menyer eller bara i Apple menyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

t.ex om det är genomskinligt i alla menyer eller bara i Apple menyn

 

Menar du såhär?

 

post-45175-0-57885600-1406314149_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...