Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skadad skärm inne på reparation **Hjälp!**


s0ckan

Rekommendera Poster

Jag har då lämnat in min macbook air 13" mid 2013 för att jag upplever en "rand" som går över skärmen ibland när jag öppnar datorn. Det ser ut som det är en rand av döda pixlar men det försvinner när jag stänger skärmen lite grann (inte helt) och sedan öppnar den igen.

 

Första gången jag lämnade in den på service var i början av året och fick då tillbaka den med svaret att dom inte kunde hitta felet/återskapa det med hjälp av "apples tester" som teknikern sa, och ville då att jag gärna skulle ta en bild på problemet. Sagt o gjort fick jag en bild på problemet och lämnade in datorn igen för två veckor sedan, men dom hittar fortfarande inget fel.

 

Nu tycker återförsäljaren som är en auktoriserad verkstad att jag själv ska kontakta apple för att fråga om dom känner till problemet och någon möjlig.

Detta tycker inte jag är mitt ansvar då jag inte köpt datorn direkt från apple utan från denna återförsäljaren som även har service i butiken.

 

Ska tilläggas att jag lämnade in datorn 4 dagar innan garantitiden gick ut så skulle nu behöva lite tips och råd. Vilka rättigheter har jag som svensk konsument? Kan jag ställa krav på återförsäljaren? Och framför allt.. är det någon som känner igen problemet?

 

SsLETTI.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget helt ovanligt problem. Det är glapp i bildskärmskabeln någonstans.

I och med att du reklamerade den innan garantitidens utgång så har du rätt att få felet åtgärdat. Du har även tre månaders garanti på just detta felet (men inget annat fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget helt ovanligt problem. Det är glapp i bildskärmskabeln någonstans.

I och med att du reklamerade den innan garantitidens utgång så har du rätt att få felet åtgärdat. Du har även tre månaders garanti på just detta felet (men inget annat fel).

 

Tack för snabbt svar, gissar ju med på glapp någonstans. Men tycker tekniker borde kollat det själv när den är inne för andra gången. Bra att veta att jag har ytterligare 3 månaders garanti på det utförda jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt säker på att det är en kabel som skavs någonstans mellan chassi och skärm. Har sett sådana intermittenta fel många gånger. Tyvärr är det besvärligt att få verkstäder att acceptera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag någon som helst rätt till att reklamera varan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du varit i kontakt med apple direkt o frågat dom vad dom anser?

är ju självklart att detta ska täckas av garantin!! bara stå på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag tillbaka datorn, det dom gjorde var att byta ut skärmen tillslut. Hoppas den fungerar som den ska nu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...