Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Feedback på vår nya sida!


reevilo

Rekommendera Poster

Hej MacWorld!

Jag har tillsammans med en kompis utvecklat en ny sida för information om TV-serier. Projektet har fått namnet "CnemaCentre" och har som mål att förmedla serieinformation på ett nytt, användbart och framför allt enkelt sätt. Sidan är till en början på engelska för att nå ut till en större marknad. Vi har lagt extra mycket fokus på designen och användarvänligheten för att göra tjänsten tillgänglig överallt och för alla.

Vi har varit tvungna att låta vissa funktioner till att bara vara tillgängliga om man registrerar sig som watchlist, pers. kalender samt "watching progress". Om ni undrar varför ni inte ser alla funktioner direkt.

Nu till saken, vi skulle verkligen behöva feedback på sidan! Som helheten, designen, funktionerna och annat ni hittar.

Så kika gärna in på http://cnemacentre.com/ och vi är oändligt tacksamma om ni har tid att skriva ett par rader om hur ni upplever sidan!

Tack!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara kollat i mobilen, men jag tycker att gränssnittet är enkelt och bra.

 

Språkligt känns det inte helt bra, dock.

 

Texterna som beskriver tjänsten är för långa och pratiga. Mer pang på - "what's in it for me" - efterlyses.

 

Och den språkliga kvaliteten lämnar en del att önska. Grammatiska fel av typen "The main hub for the members are the profile page." eller "We then take this information and presents it in a easy way for you on your profile page." kommer inte att öka era chanser på den internationella marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg sida men ingen som ersätter eller sticker ut mot dom existerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg sida grafiskt med ren tilltalande design men för stor. Banta ner den. Man får scrolla en massa i onödan. Sen är "cnemacentre" feltänk. Det är ju TV, inte film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg sida grafiskt med ren tilltalande design men för stor. Banta ner den. Man får scrolla en massa i onödan. Sen är "cnemacentre" feltänk. Det är ju TV, inte film.

Film på TV... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte ihop "cinema" med "TV shows" bara? Jag leds att tänka film men får tv?

 

Hej! Tack för din feedback. Anledningen till namnet är att vi ser en möjlighet att i framtiden eventuellt expandera till mer än bara TV-serier. Förstår din poäng här!

 

Har bara kollat i mobilen, men jag tycker att gränssnittet är enkelt och bra.

 

Språkligt känns det inte helt bra, dock.

 

Texterna som beskriver tjänsten är för långa och pratiga. Mer pang på - "what's in it for me" - efterlyses.

 

Och den språkliga kvaliteten lämnar en del att önska. Grammatiska fel av typen "The main hub for the members are the profile page." eller "We then take this information and presents it in a easy way for you on your profile page." kommer inte att öka era chanser på den internationella marknaden.

Hej! Tack för din feedback! Kul att du gillar designen! Engelskan måste ses över, det har du rätt i. Vi har släppt en ny startsida sen du var inne på sidan sist. Nu har vi skippat funktionerna och flyttat dem till en ny "features"-sida. Kika gärna in och se om du tycker det är bättre.

 

Snygg sida men ingen som ersätter eller sticker ut mot dom existerande.

Hej! Kul att du gillar designen, vi får hoppas du finner anledningar i framtiden att byta till oss :).

 

Snygg sida grafiskt med ren tilltalande design men för stor. Banta ner den. Man får scrolla en massa i onödan. Sen är "cnemacentre" feltänk. Det är ju TV, inte film.

Hej! Tack för din feedback! Kul att designen tilltalar, vi har ändrat home och gjort den betydligt mindre. Kika gärna in om du får tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...