Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hdmi-adapter till Macbook Air


corinnen

Rekommendera Poster

Hej,

 

Är nybörjare på allt som handlar om Mac och inte blev det lättare när jag läste andra trådar om Hdmi-adaptrar till Mac.

Så nu behöver jag enkel hjälp om vad det är för adapter jag behöver för att både kunna skicka ljud och bild från datorn till min tv. Det skulle också hjälpa om ni kanske kunde skicka länkar till just den adaptern jag behöver för som sagt, jag har ingen aning. :huh:

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Vilken MacBook Air, finns olika portar på olika modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en Macbook Air 13 tum, tror den kallas Macbook Air 6,2 men är inte säker. Den är iallafall från mitten på förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Du skall ha Thunderbolt-HDMI

 

EDIT: Annat namn är också - Mini Display

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och de funkar med ljud också? Har läst några trådar där folk skrev att man behövde oftast köpa de på utländska sidor om de skulle fungera med ljud också för de var svåra att hitta i Sverige.

 

EDIT: Jag vet inte riktigt om detta är en dum fråga men jag är inte speciellt teknisk av mig så jag frågar ifall ifall. Om den inte funkar med ljud kan man isåfall lösa det på ett annat sätt som att tillexempel koppla hdmi-kabeln till tvn för att få bilden och sedan koppla ett par högtalare till datorn genom det vanliga hörlursuttaget för att titta på film tillexempel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar väl mest om att den första generationen med displayport saknade stöd för ljud via skärmutgången, men det var väl runt 2009 det var ett problem. Tror att HDMI-utgången på Apples produkter som har den stöder dess funktioner fullt ut, har aldrig hört om annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...