Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vissa knappar har slutat fungera på Apple Wireless tangentbord


klash

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har Apples trådlösa tangentbord där knapparna "uppe till höger" slutat fungera helt oprovocerat. Det rör sig om "å", "höja volymen", "apostrof" och "uppåtpil/dubbelprickar" (eller vad man nu ska kalla den, till höger om "å"). Eftersom de fyra knapparna sitter bredvid varandra tänker jag att det troligtvis är ett hårdvarufel, men jag vet inte? Hur kan jag kolla? Om det skulle vara så, kan jag försöka laga det på något vis? Tangentbordet är över två år, så jag har ingen garanti kvar.

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dåliga batterier kanske??,du kan ju testa o slänga i ett par nya o se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så att du eller någon annan har råkat spilla? Är det fler än du som kan tänkas ha använt datorn? Fest nyligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya batterier gör ingen skillnad. Och visst, jag kan ju inte fullständigt utesluta att jag inte spillt någon droppe som hamnat exakt fel när jag ätit vid datorn, men inget jag kan komma ihåg just nu. Det är bara jag som använt den det senaste. Om det nu skulle vara det, finns det något jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt, om det nu inte går att laga på något sätt, finns det någon snålvariant där jag kan programmera om någon annan knapp att vara "å" så länge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen?

 

1. Finns det någon chans att kunna laga tangentbordet?

2. Går det programmera om en annan knapp, typ F6, som "å" i annat fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början.

Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan."





"Den detalj som i detta fall gått sönder är sådan att den rimligen inte kunnat påverkas av konsumenten. Det framstår därför som övervägande sannolikt att felet fanns redan från början. Säljaren har inte heller lagt fram någon teknisk utredning eller i övrigt anfört något som motsäger detta. Felet måste därför anses ha varit ursprungligt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja...? Eftersom tangentbordet har fungerat klanderfritt i två år trots att det fått hänga med på en massa resor och sådär, så kan jag väl knappast hävda att det är ett fabrikationsfel? Tror jag köpte det i nån internetbutik också, så det är inte supersmidigt att reklamera. Jag bor i Österrike för tillfället, så det är inte bara att knalla ner och köpa ett nytt svenskt tangentbord – därav min vilja att lösa det på något annat sätt tills jag är i Sverige nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...