Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Amerikanskt SIM-kort ogiltigt


Robert S

Rekommendera Poster

Har en iPhone 5S som jag köpt från Telia med Telia-abbonemang. Jag är just nu i San Francisco och har köpt ett amerikansk SIM-kort. Då jag sätter i det SIM-kortet i telefonen och försöker aktivera så får jag felmeddelande att kortet är ogiltigt, var god se bifogad fil.


Går det att lösa tror ni?


/Robert



post-46415-0-05632000-1405787089_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telefonen är väl låst till telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara väl låst till Telia utan den är låst till Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaneanders1

1. Beroende på hur länge du haft din telefon så finns det en risk att den är operatörslåst. Det är inte så länge sedan tog bort operatörslåset på dina iPhones.

 

2. Kan vara simkortet från USA. Vilken operatör är det du köpt kontantkortet från ?

 

Finns en del kontantkort i USA som inte fungerar på våra frekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaneanders1

Har en iPhone 5S som jag köpt från Telia med Telia-abbonemang. Jag är just nu i San Francisco och har köpt ett amerikansk SIM-kort. Då jag sätter i det SIM-kortet i telefonen och försöker aktivera så får jag felmeddelande att kortet är ogiltigt, var god se bifogad fil.

Går det att lösa tror ni?

/Robert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för alla svar.

 

Misstänkte precis som ni att den är operatörslåst. Köpte den utan abonnemang från Telias webbshop och hade för mig att den inte var operatörslåst. Har mailat Telia så vi får se vad dom svarar.

 

/Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du köpt hos Applestore hade den inte varit operatörslåst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen var som vi trodde låst. Trodde den inte telefonen var det eftersom jag inte köpt den med abonnemang. Telefonen är låst till oktober så jag sparar kortet tills nästa USA-resa

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Telia är hopplösa, även om du köper telefonen kontant hos dem utan abonnemang så är den låst till Telia i Ett år ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är hopplösa, även om du köper telefonen kontant hos dem utan abonnemang så är den låst till Telia i Ett år ?

Det har de väl ändrat numera, från januari -14 Denna var ju såld i oktober förra året, vad jag förstår.

http://telekomidag.se/olasta-iphones-aven-hos-telia/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...