Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tarok

Rekommendera Poster

Kan man stänga av röstbrevlådan helt, min Svärmor fick min gamla 3gs och ibland så går röstbrevlådan igång och det tar på hennes kontankort, samma hände mig idag och det var bara tur att jag hörde att någon pratade i telefonen volymen var inte särskilt hög, men som sagt kan man stänga av den någonstans.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl operatören hon ska prata med, alternativt gå in på deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så är det nog, tänkte att röstbrevlådan följer med telefonen så då trodde jag att man kunde stänga av den om man inte ville ha den funktionen, och hon har kontantkort så då undrar jag om man kan prata med någon överhuvud taget alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det finns under inställningar någonstans ett röstbrevlådenr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstbrevlådan är en funktion hos operatören, den finns inte i telefonen. Däremot har telefonen en genväg till operatörens röstbrevlåda. Denna genväg ställs in av operatören och finns i SIM-kortet.

Vad som är möjligt här, det beror på operatören. Operatören kan ladda telefonen (via SIM-kortet) med vissa tjänster. Dessa finns under Inställningar - Telefon.

För den operatör som jag använder (Halebop, Telia) så går det inte att ändra dessa förladdade tjänster, iaf inte i telefonen. Men om du har en operatör som tillåter dig att ändra numret till exempelvis röstbrevlådan så kan du ju ta bort numret och då händer inget om hon trycker på den genvägen. Istället kan man lägga röstbrevlådan som ett snabbval under Favoriter.

Det kan ju också hända att hon har röstbrevlådan som favorit, och att det är därför som hon kommer åt den hela tiden för den ligger överst bland favoriter. Då kan du ta bort den som favorit och lägga in den under de vanliga kontakterna istället, eller lägga den längre ner bland favoriterna så den inte är först i listan.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...