Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Komma åt bilder via datorn iPhone 5s


Matt3

Rekommendera Poster

Tja!

Det är så att jag har en iPhone 5s med trasig display och kod för att komma in på telefonen.

När jag kopplar in den i datorn så går det inte komma åt bilderna.

Finns det nån chans att komma åt bilderna fast jag inte kan låsa upp den? Telefonen är inte jailbreakad.

 

Tack på förhand

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde gå att komma åt bilderna med iPhoto eller Bildinsamling via USB-kabeln. Du behöver inte mata in någon kod på telefonen för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort jag kopplar in telefonen i datorn så öppnas itunes och så står det att jag måste slå in koden på telefonen och det går inte komma åt telefonen via utforskaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"utforskaren"? Har du Windows? I så fall har jag ingen aning.

 

(Men det är konstigt, för jag har aldrig uppmanats att slå in koden på telefonen bara för jag ansluter den.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes har windows, glömde nämna det.

Finns det inge file manager program man kan använda på datorn som inte kräver jailbreak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du någon som har Mac?

 

Anslut telefonen i ett USB-uttag och starta iPhoto eller Bildinsamling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes har windows, glömde nämna det.

Finns det inge file manager program man kan använda på datorn som inte kräver jailbreak?

Lika enkelt i Windows. Telefonen dyker upp i utforskaren automatiskt. Det som gäller från iOS 7.1(eller tidigare?) i både Windows och (Telly) i OSX är att datorn en gång måste ha godkänts i telefonen. Tidigare versioner av iOS krävde inte det. Så har du en tidigare iOS version eller har godkänt datorn i telefonen ska det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika enkelt i Windows. Telefonen dyker upp i utforskaren automatiskt. Det som gäller från iOS 7.1(eller tidigare?) i både Windows och (Telly) i OSX är att datorn en gång måste ha godkänts i telefonen. Tidigare versioner av iOS krävde inte det. Så har du en tidigare iOS version eller har godkänt datorn i telefonen ska det funka.

 

Har försökt gång på gång nu men det går inte, det här är det ända som händer när jag kopplar in iPhonen i datorn.

http://i.imgur.com/j3872Wy.jpg?1

Den har heller inte varit inkopplad i nån dator tidigare så har inte godkänt den. Det är iOS 7.1.2 på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i UTFORSKAREN ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i UTFORSKAREN ?

 

Ja, går in på utforskaren, trycker på den här datorn så ser man ju alla enheter som är inkopplade, men den finns inte där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gäller från iOS 7.1(eller tidigare?) i både Windows och (Telly) i OSX är att datorn en gång måste ha godkänts i telefonen.

Det tänkte jag inte på. Sorry.

 

Det borde väl gå att låsa upp telefonen även om skärmen är sönder. Man kan ju räkna ut var respektive siffra i koden borde vara på skärmen. Glöm inte att svepa åt höger först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, går in på utforskaren, trycker på den här datorn så ser man ju alla enheter som är inkopplade, men den finns inte där.

Den dyker bara upp där när den är godkänd. Innan dess ska den ändå dyka upp som okänd enhet i enheter och skrivare. Gör den det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Om telefonen är låst med lösenkod så måste den låsas upp innan dator kan läsa den (gäller både mac och windows)

Det kan även vara så att man måste aktivt tillåta datorn genom att godkänna på telefonen att datorn får läsa i telefonen.

Med helt sönder skärm är det ren gissningslek och telefonen riskerar för att bli avaktiverad istället.

Byt skärm så löser sig allt

(den finns tredjeplats program som iPhone Explorer med flera som kanske går förbi dessa säkerhetsfunktioner är dock tveksam till det då hela vitsen med lösenkod försvinner)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hej,

Hur har det gått? Är det någon som har en lösning på detta?

Min skärm har gått sönder och för mig funkar inte touchen så jag kan omöjligt låsa upp telefonen. Är det någon som kan hjäpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...