Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ios-uppdatering gav återställningsläge – rädda innehåll?


ppralin

Rekommendera Poster

Utan att tänka mig för uppdaterade jag ios på iphone 4 och det var ett tag sedan senaste back-up (av bilder mm). Något gick snett och telefonen är nu försatt i "återställningsläge".

Finns det något jag kan göra för att inte förlora bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att tänka mig för uppdaterade jag ios på iphone 4 och det var ett tag sedan senaste back-up (av bilder mm). Något gick snett och telefonen är nu försatt i "återställningsläge".

Finns det något jag kan göra för att inte förlora bilder?

 

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej

Nja det beror lite på hur länge sedan backup och om bildström var aktiverad. Då ligger ju åtminstone senaste bilderna kvar i strömmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det beror lite på hur länge sedan backup och om bildström var aktiverad. Då ligger ju åtminstone senaste bilderna kvar i strömmen.

 

Eftersom informationen om bildström inte är tillgänglig och jag svarar inte utifrån gissningar så är svaret nej.

Sen så tolkar jag hans fråga om det går att komma åt bilderna från själva telefonen och där är också svaret nej.

 

Lätt att vara efterklok men har man inte en färsk backup så får man helt enkelt skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta säg "Nej" Det finns flera saker man kan testa innan man ger upp.. Lite beroende på hur långt uppdateringen han köra. te.x finns det ett litet fräckt program som heter Recboot som kan få ur telefonen ur återställningsläge i vissa fall (beror som sagt på hur långt uppdatering gått men värt att testa ) http://jaxov.com/2010/05/recboot-iphone-recovery-mode/

 

 

Sen vet ni inte hur ekonomin ser ut hos TS, han kanske inte har några problem att lägga 10 papp på att fixa fram sina bilder, Då finns ju alternativet med Dataräddningsföretag t.ex http://www.ahlbergdata.com/

 

Rätt vanligt att bara tjata om "du hade väl säkerhetskopia? annars är du en idiot" på det här forumet, kan vara schysst att försöka hjälpa till istället för att ta första bästa tillfället i akt att få vara överlägsen och håna andra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eftersom informationen om bildström inte är tillgänglig och jag svarar inte utifrån gissningar så är svaret nej.

Sen så tolkar jag hans fråga om det går att komma åt bilderna från själva telefonen och där är också svaret nej.

 

Lätt att vara efterklok men har man inte en färsk backup så får man helt enkelt skylla sig själv.

Du svarar ju Nej utifrån dina egna gissningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Rätt vanligt att bara tjata om "du hade väl säkerhetskopia? annars är du en idiot" på det här forumet, kan vara schysst att försöka hjälpa till istället för att ta första bästa tillfället i akt att få vara överlägsen och håna andra..

 

Lägg av med att påstå att jag har skrivit saker som jag inte gjort.

Faktum kvarstår att hade han haft en backup hade detta varit ett icke problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar ju Nej utifrån dina egna gissningar.

 

Jag svarar nej utifrån dom uppgifter han har gett.

Hade han skrivit att han har slagit på iCloud hade mitt svar varit annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag svarar nej utifrån dom uppgifter han har gett.

Hade han skrivit att han har slagit på iCloud hade mitt svar varit annorlunda.

.

Ska du hjälpa till och svara i forumet är det bättre att du försöker få fram mer information så vi kan hjälpa vederbörande. Om vi alla svarade som du gör skulle inte forumet kunna utvecklas och ge hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lägg av med att påstå att jag har skrivit saker som jag inte gjort.

Faktum kvarstår att hade han haft en backup hade detta varit ett icke problem.

Vart någonstans har jag skrivit att du gjort något?

Jag skrev och menade bara att jag är trött på att i varje tråd om hårddiskkrasher och dylik så dyker det upp inlägg i stil med dina eller "det är bara att lägga tillbaka säkerhetskopian... för du har väl en? annars får du skylla dig själv. allt är borta" istället för att försöka hjälpa till. jag kan förstå att det är tröttsamt för vissa på detta forum att folk inte säkerhetskopierar sina prylar, men då kan man väl låta bli att läsa och skriva i tråden istället för att förödmjuka folk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Ska du hjälpa till och svara i forumet är det bättre att du försöker få fram mer information så vi kan hjälpa vederbörande. Om vi alla svarade som du gör skulle inte forumet kunna utvecklas och ge hjälp.

 

Väldigt svårt att få fram mer information när TS inte svarar i tråden.

Och jag har gett ett svar ut efter den information han har tillhandahållit i sitt urpsrungsinlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart någonstans har jag skrivit att du gjort något?

Jag skrev och menade bara att jag är trött på att i varje tråd om hårddiskkrasher och dylik så dyker det upp inlägg i stil med dina eller "det är bara att lägga tillbaka säkerhetskopian... för du har väl en? annars får du skylla dig själv. allt är borta" istället för att försöka hjälpa till. jag kan förstå att det är tröttsamt för vissa på detta forum att folk inte säkerhetskopierar sina prylar, men då kan man väl låta bli att läsa och skriva i tråden istället för att förödmjuka folk?

 

Du skriver att jag kallar TS en idiot och förödmjukat honom något som inte är sant.

 

Jag tänker inte sluta påpeka vikten av en färsk säkerhetskopia för det innebär att fler läser och kanske förstår hur viktigt det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Väldigt svårt att få fram mer information när TS inte svarar i tråden.

Och jag har gett ett svar ut efter den information han har tillhandahållit i sitt urpsrungsinlägg.

Du svarade Nej det första du gjorde och dessutom på ursprungsinlägget. Du gjorde liksom fel från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade Nej det första du gjorde och dessutom på ursprungsinlägget. Du gjorde liksom fel från första början.

 

Och vilket inlägg tycker du jag skulle svara på?

Nej svara inte för jag inser nu att du bara är ute efter att tjafsa.

Lycka till att lösa TS problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack polken och mac-patte för era insatser. Bildströmmen innehöll den senaste resans bilder men recboot kunde tyvärr inte hjälpa mig. Tusen tack, som sagt,

 

Och lappen71, ha det bra…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack polken och mac-patte för era insatser. Bildströmmen innehöll den senaste resans bilder men recboot kunde tyvärr inte hjälpa mig. Tusen tack, som sagt,

 

Och lappen71, ha det bra…

 

Bra att det löste sig :)

Tänk om du hade bifogat ALL information i första inlägget då hade inte denna diskussion uppstått.

Det är så många gånger någon ställer en fråga och man ger råd som inte fungerar för frågeställaren inte har berättat allt.

Berättar man allt från början så är chansen större att man får hjälp snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bra att det löste sig :)

Tänk om du hade bifogat ALL information i första inlägget då hade inte denna diskussion uppstått.

Det är så många gånger någon ställer en fråga och man ger råd som inte fungerar för frågeställaren inte har berättat allt.

Berättar man allt från början så är chansen större att man får hjälp snabbare.

När någon ställer frågor i forumet är det oftast för att de inte kan ämnet annars hade de inte behövt fråga. När man inte kan ämnet är det svårt att veta vilken information som man behöver lämna i första skedet. Därför frågar vi andra lite grann om saker som är relevanta och kommer på så vis oftast fram till en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När någon ställer frågor i forumet är det oftast för att de inte kan ämnet annars hade de inte behövt fråga. När man inte kan ämnet är det svårt att veta vilken information som man behöver lämna i första skedet. Därför frågar vi andra lite grann om saker som är relevanta och kommer på så vis oftast fram till en lösning.

 

Tänk va bra om du kunde följa dina egna råd för vad jag kan se har du inte ställt en enda följdfråga till TS.

Jag är inte här för att leka tusen frågor utan kan bara svara efter den information som frågeställaren ger från början.

Och tänker inte ge mig in i någon metadiskussion som inte leder någonstans samt tänker inte ta skit för att TS inte kan specificera problemet nog bra i ursprungsinlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänk va bra om du kunde följa dina egna råd för vad jag kan se har du inte ställt en enda följdfråga till TS.

Jag är inte här för att leka tusen frågor utan kan bara svara efter den information som frågeställaren ger från början.

Och tänker inte ge mig in i någon metadiskussion som inte leder någonstans samt tänker inte ta skit för att TS inte kan specificera problemet nog bra i ursprungsinlägget.

Bildströmmen var min idé och det som löste en del av problemet. Vad har du tillfört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildströmmen var min idé och det som löste en del av problemet. Vad har du tillfört?

 

Du frågade inte TS om bildströmmen var på utan det slängde ur dig.

En kukmätartävling får du hålla på med någon annan för ska vi gå efter hur många som hjälpt vem så ligger du i lä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du frågade inte TS om bildströmmen var på utan det slängde ur dig.

En kukmätartävling får du hålla på med någon annan för ska vi gå efter hur många som hjälpt vem så ligger du i lä.

Betvivlar starkt att du hjälpt någon med den attityden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betvivlar starkt att du hjälpt någon med den attityden.

 

Haha tro vad du vill :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...