Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Wireless keyboard tappar bluetooth-koppling


Emret

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter senaste patchen (10.9.4) så har jag fått ett enormt irriterande problem.

När jag skriver på tangentbordet till min iMac så händer det flera gånger, och helt slumpmässigt, att tangentbordet förlorar kontakten med datorn ett kort tag för att sedan återkomma.

Det är sjukt störigt. Det yttrar sig oftast först i att tangentbordet slutar svara eller så hänger sig den senaste tangenttryckningen precis innan kopplingen försvinner så att samma tecken kommer hela tiden tills dess att kopplingen återkommer.

 

Har aldrig haft problem med detta tidigare, det kom som sagt efter 10.9.4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var ju snopet... över 200 visningar och ingen som har någon aning om vad jag kan prova för att komma tillrätta med problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå tillbaka till 10.9.3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onekligen skumt. Du kar provat att ta bort tangentbordet och parkoppla det på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onekligen skumt. Du kar provat att ta bort tangentbordet och parkoppla det på nytt?

 

Ja jag har provat det. Hade ingen effekt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har provat att sätta i nya batterier i tangentbordet också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar om tangentbord vill hålla sig levande nu. Har testat åtgärderna som föreslogs i länken ovan.

Det verkade som att momentet med att ta bort parkopplingen, starta om Macen, ta ur batterierna och sätta i de igen och sedan låta Macen upptäcka tangentbordet vid loginskärmen kan ha fixat det.

Jag har lyckats skriva hela denna texten utan att tangentbordet lagt av så det verkar lovande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på att det var batterierna i det här fallet. Bluetoothmenyn visade 100% på batteristatus och det var inte så länge sedan jag bytte dem.

Jag förmodar att något skitit sig i parkopplingen.

Verkar funka nu iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...