Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud synkar inte mot min iMac


Janne Suhr

Rekommendera Poster

Jag har påbörjat ett dokument i Pages 09 på min MacBookPro som jag sen ville fortsätta med på min iMac. Det dokumentet syns inte på iMacen men finns att öppna på min iPad eller i MacBookPro. Jag har sparat dokumentet, sparat en kopia men inget av dokumentet kommer upp på iMacen.

 

Vet att det sparas lokalt i macen och syncas mot iCloud men eftersom iPaden ser filen och kan öppna den så borde den ju finnas i iCloud.

 

Nu kom jag runt detta genom att spara filen på mitt nätverk och sen hämta den från iMacen. Så jag kan i alla fall jobba vidare. Men man blir ju lite fundersam...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i iMacen går in i Pages - Arkiv - Öppna - iCloud. Vad ser du där?
(iCloud är valet högst upp till vänster i öppna-rutan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det jag gör och där ser jag de dokument som jag sparat i iCloud utom det som saknas. Det syns som sagt i min MacBookPro och på min iPad.

 

FYI jag är ingen nybörjare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har loggat in och ut på iCloud i iMac?
Använder du samma Pages-version och OS X version på iMac och Macbook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kopplingen fungerar för andra dokument som jag gjorde på laptopen syns på iMacen.

 

Problemet är i och för sig löst i och med att jag sparat utanför icloud också för att få tag på filen. Men det skulle vara intressant att veta varför detta uppstått.

 

Jag är van att felsöka så jag får försöka klura ut vad som är annorlund med just denna fil. Jag tycker att iCloud borde funka felfritt :-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte att andra program som också sparar på iCloud inte synkade.

 

En omstart av iMacen löste problemet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...