Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad måste bytas ut?


hollowman

Rekommendera Poster

Hej!

Jag tappade nàgonting hàrt pà min iPad... Igen... Förra gàngen var det bara glaset som behövdes bytas (gjorde detta själv, nöjd över resultatet.), dà hela skärmen fortfarande svarade pà beröring.

 

denna gàng svarar inte paddan pà beröring pà ca 80% av displayen och man känner inte ens sprickan (men man ser den).

 

Sà nu undrar jad. Kommer jag undan med att bara byta ut glaset denna gàng ocksà? Eller màste jag byta skärmen ocksà?

 

 

//Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imed att du inte får nån respons vid beröring på ca 80% av skärmen får du nog byta ut både touch + glaset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att byta ut din trasiga padda (vid exempelvis krossat glas) kostar ca 2000 kronor (beroende på model) på Apple Store.

 

Visst, man kan spara några hundra lappar på att göra jobbet själv, men tänk på att via Apple Store får du i stället en helt ny av samma model.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte touchen och glaset samma sak? :0

 

Tack för svar! :)

nej,men oftast köper man det ihop då det är extremt svårt att bara byta glaset då det är fastlimmat i själva touchen,iaf på iphone,borde vara samma på ipad,men som föregående sa,det är knappast värt o laga,bättre o köpa en ny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Denna gång är det mycket riktigt touchen som har gått sönder, touchen är också en glasskiva fast tunnare som sitter på undersidan av glaset och följer oftast med glaset vid inköp

Hur vet du om touchen följer med, det är ganska enklet, är det en kontakt i ändan så är det touch som följer med glaset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...