Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var ligger mappen 'delat', vad har den för funktion ?


jan.s

Rekommendera Poster

Kör Mavericks..Se bifogade bild. Kan jag ta bort mappen eller dessa innehåll ? (alltså inte 'delad').

post-48757-0-05859700-1405102373_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cmd-klicka på själva ikonen intill namnet i fönsterramen för att se plats/sökväg.

 

Funktionen är att dela filer med andra användare, i första hand lokalt på datorn.

 

Markera mappen, Arkiv > Visa info, titta längst ner, under Delning och behörigheter för att se vilka användare som får göra vad.

 

Jag tror att du kan ta bort den om du har skrivrättigheter i mappen som innehåller Delat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, jag har redan försökt kolla sökväg och den talar inte om denna, bara att mappen heter delat.

 

Resten av din info gäller mappen delad, inte delat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delat ligger i mappen Användare, i samma mapp som din användarmapp (huset).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipa: Du kan alltid ta reda på sökvägen för en mapp. Håll nere kommando-tangenten och klicka på mappnamnet längst upp.

post-11001-0-93165100-1405144053_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx..Nu har jag den...Vet du vad den används till ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx..Nu har jag den...Vet du vad den används till ?

Skulle tro att den används av programvaror som installeras för alla användare på datorn (och inte bara på den användare som råkar vara inloggad under installationen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du ta bort den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, jag har redan försökt kolla sökväg och den talar inte om denna, bara att mappen heter delat.

 

Resten av din info gäller mappen delad, inte delat.

Nej, det gäller Delat, men Delad har ungefär samma funktion. Min maskin verkar använda den ungefär så som beskrivs i inlägg 7, då jag är ensam användare på datorn använder jag inga delade mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag vill(e) ta bort den..Allmän städnojja fick mig att leta...och det kan vara sådär bra. Nåväl, mappen är inte stor och jag låter den vara. Har istället städat mha omnidisksksweeper. Men det var trevligt att snacka (tjöta på hmsidan) lite..Tack..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...