Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iSynth


hle

Rekommendera Poster

Hej,

 

Nybliven och delvis ofrivillig iPad- och iPhoneanvändare... Nåja, eftersom skadan redan är skedd är det kanske bäst att gilla läget. Jag funderar på att köpa en synt (t ex en Yamaha MOXF6), men har upptäckt att det finns appar till iPad som genererar ganska bra ljud. Kan jag använda iPaden tillsammans med lämplig app och ev. nödvändig hårdvara för att efterlikna kanske inte just den synthen, men en synth med likvärdiga funktioner? Jag har sedan tidigare midi-klaviatur (digitalpiano).

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hey! du är på främmande mark nu,börja ett inlägg med att klanka ner på Apples prylar på Macworld?? förväntar du dig att nån vill hjälpa dig då?? gör om,gör rätt,så ska du se att det går bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då, det gör alltså ont även om man inte trampade på tårna. Och dessutom bredvid... Jag klankar inte ner på salige Jobs skapelser, det var ett skandalöst klumpigt sätt att uttrycka mig på, om någon lärjunge blev sårad är jag självklart omåttligt och djupt ångerfull!

 

delvis ofrivillig är jag eftersom iPaden köptes på dotterns inrådan, iPhonen däremot är mitt eget beslut och köpt för alldeles egna pengar, minsann.

 

Gör om, gör rätt är ett slitet och ganska löjligt uttryck, tycker du inte det? Och om finns det absolut ingen anledning att göra, i alla fall inte på helig (du skrev visst främmande) mark :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte vara några problem. Du behöver förutom ett midiklaviatur även en usb-adapter, för att kabeln ska passa, och så måste programmet ha stöd för det, vilket jag nog tror att de flesta synthar till iOS har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...