Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa upp Telenor


Nebo

Rekommendera Poster

Har betalat 350kr för att låsa upp mitt Iphone5, sen så uppdaterade jag den via Itunes, men när jag lägger en annan sim-kort så funkar det ändå inte, jag har även ringt Telenor och dem säger att den är olåst samt Apple som Telenor kopplade upp mig till dem. Dem dubbel kollade och såg också att den är olåst, men varför kan jag inte använda andra sim-kort om den är olåst?

 

När jag uppdaterade Iphone 5 så stoppade jag inte en annan sim-kort utan hade den sim kort som mobilen var låst. kan det också påverka att de inte går att låsa upp mobilen.

 

Men sen stoppade jag den nya sim-kortet och återställde hela Iphone och trodde att det skulle funka med det gjorde det inte. den är fortfarande låst till telenor

 

Hjälp!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort detta för ett bra tag sedan och hade problem med att få det att fungera. Lösningen var att använda ett SIM-kort från en annan operatör än Telenor. SIM-kortet måste vara aktivt, dvs fungera i en annan mobil. (Jag försökte nämligen med ett Telia-kort som inte längre var aktivt, men det funkade inte.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat ämnet då det låg under fel avd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett nytt

 

Har betalat 350kr för att låsa upp mitt Iphone5, sen så uppdaterade jag den via Itunes, men när jag lägger en annan sim-kort så funkar det ändå inte, jag har även ringt Telenor och dem säger att den är olåst samt Apple som Telenor kopplade upp mig till dem. Dem dubbel kollade och såg också att den är olåst, men varför kan jag inte använda andra sim-kort om den är olåst?

 

När jag uppdaterade Iphone 5 så stoppade jag inte en annan sim-kort utan hade den sim kort som mobilen var låst. kan det också påverka att de inte går att låsa upp mobilen.

 

Men sen stoppade jag den nya sim-kortet och återställde hela Iphone och trodde att det skulle funka med det gjorde det inte. den är fortfarande låst till telenor

 

Hjälp!!!

Hur vet du att den är låst till Telenor? Vad får du för felmeddelande? Har du inställt automatiskt val av operatör? Vet du att det nya SIM-kortet fungerar i annan telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...