Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photo library Finder kan inte slutföra åtgärden eftersom (felkod 36)


Lhammar

Rekommendera Poster

Hej,

flytthanteraren för file transfer mellan PRO - AIR hänger sig, både över wifi och kabel. Efter 24 timmar så gav jag upp. Bestämde mig för att flytta Iphoto bilderna över extern hårddisk lacie.

 

När jag flyttar in iphoto library till hårdisken så får jag halvvägs in i flytten cirka 25 GB ett fel meddelande -Finder kan inte slutföra åtgärden eftersom en del information i photo library inte kunde läsas eller skrivas (felkod 36)

 

 

skulle vara mycket tacksam för tips hur jag kan lösa problemet, stort tack i förväg för bra förslag

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är hårddisken formaterad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hfs+

 

Använde standard förslag från lacie så just nu har jag

80% Mac OS Extended (journalförd) 810,17 GB

20 % MS-DOS (FAT32) 189,99 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju funka.

 

Den enda förklaring jag har är att du har ett fel på disken du försöker kopiera från, dvs din gamla Mac. Det skulle kunna förklara dels varför Flyttassistenten inte funkade och dels varför kopieringen inte funkade.

 

Testa att reparera skivan i den gamla Macen. Bäst är om du har något program så skannar ytan efter trasiga sektorer.

https://forum.macworld.se/topic/166652-program-foer-att-scanna-efter-trasiga-klustersektorer-paa-haarddiskar/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju funka.

 

Den enda förklaring jag har är att du har ett fel på disken du försöker kopiera från, dvs din gamla Mac. Det skulle kunna förklara dels varför Flyttassistenten inte funkade och dels varför kopieringen inte funkade.

 

Testa att reparera skivan i den gamla Macen. Bäst är om du har något program så skannar ytan efter trasiga sektorer.

https://forum.macworld.se/topic/166652-program-foer-att-scanna-efter-trasiga-klustersektorer-paa-haarddiskar/

Hej, jag körde en disc repair på den gamla macen under skiv verktyg (kontrollera/reparera) prövade också förslaget som maskinen gav att starta om och köra kommando-R då ser allt bra ut. Jag kollar din länk och återkommer, tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples skivverktyg kollar bara diskkatalogen ("innehållsförteckningen") så den är OK. Den kollar inte om filerna faktiskt går att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kopierade väl till HFS+ partitionen? För FAT32 har begränsningar vad gäller exempelvis filnamn som kan göra att det inte går att kopiera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kopierar till HFS+ partitionen älskar förslaget :-)

jag kollar, skulle vara lysande om jag kopierar till fel :-) checkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att jag kopierat in rätt -men jag kör en flytt test ändå av hela Iphoto library.

bild för bild eller hela foldrar av bilder har gått bra, det är hela photo library som har låst sig

 

kopiering utlovas ta 37 min för cirka 50 gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kopierat in på rätt partition

får samma fel meddelande igen

 

skall kolla på programvaran och ev.köpa den och test igen

tack för idéer och förslag, ha en bra dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för säkerhets skull: Kör Apple Skivverktyg och reparera partitionen på den externa hårddisken innan du köper något program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde en pragmatisk lösning genom att flytta bilderna manuellt och även alla dokument. tog en eftermiddag, kändes lite tråkigt att inte kunna använda flytthanteraren eller flytta iphoto filen. men nu har jag fått över bilderna :-) men inte projekten i iphoto och kunde inte hitta -mail filen pst format?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.pst är ett format som Outlook på Windows använder. Möjligen används det av Outlook på Mac också. Använder du Outlook? Eller Apples Mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...