Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur funkar sims 3 på en imac...?


sandra01

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag funderar på att byta ut min PC mot en imac. Mest för att jag vill bli av med den stora burken och högtalare o grejer och bara ha en liten 21,5 tums stationär imac. Men sims 3 (+ alla EP) måste fungera på den ;). Min PC jag har idag innehåller dessa komponenter:

 

HD1TB Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint F3

CPU Core i5 2500K

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/VENGEAN/1,5VBLUE

Cooler Master Hyper 212 Plus CPU cooler AMD/Intel

GK PCIe MSI GF 560 GTX Ti 1GB GDDR5

PSU XFX P1-750S-NLB9 ATX 12V

Kab Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU

Windows 7 Home Swe 64-bit Single OEI, SP1

Montering inet.se

DVD RW Samsung 22X DL Svart, Bulk, SH-222AB/BEBE

MK MSI P67A-GD65 Socket 1155, P67, ATX B3

 

Den imac jag funderat på är denna: http://www.siba.se/product/15327900/apple-me086s-a?ref=section

 

Är denna datorn mycket sämre än den PC jag har idag? Nån som vet om sims 3 kan köra på denna dator? Vet att många tror att sims inte kräver så mycket men det gör det faktiskt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag funderar på att byta ut min PC mot en imac. Mest för att jag vill bli av med den stora burken och högtalare o grejer och bara ha en liten 21,5 tums stationär imac. Men sims 3 (+ alla EP) måste fungera på den ;). Min PC jag har idag innehåller dessa komponenter:

 

HD1TB Samsung SP SATA-2 7200RPM Spinpoint F3

CPU Core i5 2500K

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/VENGEAN/1,5VBLUE

Cooler Master Hyper 212 Plus CPU cooler AMD/Intel

GK PCIe MSI GF 560 GTX Ti 1GB GDDR5

PSU XFX P1-750S-NLB9 ATX 12V

Kab Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU

Windows 7 Home Swe 64-bit Single OEI, SP1

Montering inet.se

DVD RW Samsung 22X DL Svart, Bulk, SH-222AB/BEBE

MK MSI P67A-GD65 Socket 1155, P67, ATX B3

 

Den imac jag funderat på är denna: http://www.siba.se/product/15327900/apple-me086s-a?ref=section

 

Är denna datorn mycket sämre än den PC jag har idag? Nån som vet om sims 3 kan köra på denna dator? Vet att många tror att sims inte kräver så mycket men det gör det faktiskt.

 

 

 

Nu har jag ingen PC med vasst grafikkort att jämföra med men jag installerade The Sims 3 till min dotter på min gamla MBP från 2008, dvs med en 2.4 Ghz C2D, 6 GB RAM och ett nVidia 8600m grafikkort.

 

Nu var där bara ett fåtal expansioner installerade men jag tyckte att det flöt på helt ok i vettig upplösning, men jag har inget att jämföra med som sagt.

 

Tvivlar på att ens den billigaste iMacen är sämre på spel än min sex år gamla MBP, som visserligen var vass på sin tid, rent grafikmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

The Sims 3 installerat på OS X är ingen trevlig upplevelse. Spelet är konverterat vilket resulterar i mängder med buggar & prestandaförluster.

 

Det fungerar att spela på datorn som du länkar till. Men samtidigt är frågan vad du har för grafikkrav och liknande. Räkna inte med att kunna köra med maximal upplösning tillsammans med bästa grafiken - då krävs ett vassare grafikkort och gärna datorn startad via bootcamp i windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sims är väl inte speciellt krävande? en ny imac borde väl klara det hur simpelt som helst,annars kan man ju alltid köra bootcamp som nämndes i svaret ovanför...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är erfaren Windows-användare sedan länge och jag skulle rekommendera att om du skulle vilja byta(om du verkligen måste), så skulle jag rekommendera dig att köpa en iMac som är något vassare, typ den här: http://store.apple.com/se/buy-mac/imac?product=ME087S/A&step=config , och installera Windows 7 i Boot Camp, om du vill spela och ändå ha en mac, så rekommenderar jag att du köper den här och kör WIndows 7 i Boot Camp, för du kommer inte få bättre spelprestanda i en mac än i en Windows-dator.

 

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...