Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4 Återställning fastnat i "Förbereder Iphone för återställn


jonrickard

Rekommendera Poster

jonrickard

Ack, dessa Iphones. Skulle inte Steve göra enkla saker?

 

Jag köpte en begagnad Iphone 4. Skulle uppdatera OS i Itunes. Efter detta funkar den inte.

 

Stannar hela tiden i "Anslut till Itunes"- skärmen när jag startar den. Och när Itunes kör återställning (de gånger den ens hittar telefonen) kommer den aldrig (efter 1-2 timmar) längre än "Förbereder Iphone för återställning".

 

Jag blir knäpp!!!

 

Hjälp mig, snälla! (Annars kanske jag slutar läsa boken om Steve Jobs - denna gigant! Förresten, har läst alla trådar jag hittat, har också kört Itunes på annan dator.)

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att köra på ett helt annat nätverk, en kompis nätverk till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för gammalt OS för att återställa utan datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonrickard

1. Ska pröva en kompis nätverk, japp.

2. Nej, det är det förra OS:et (konstigt ord!). Det borde gå återställa utan dator, men hur gör man det? Jag hittar bara olika knapptryckningar (10 sek på ON, 3 sek på hemknappen, osv), och oftast är det för en Iphone 3. Vet du hur man gör utan Itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittar återställningen i Inställningar. Det kan se olika ut beroende vilken version du har men leta efter Återställ eller Nollställ som det heter i senaste versionen. Välj Radera allt innehåll och inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att ta backup först. Enklast genom iCloud i telefonen. Kolla så det är ditt AppleID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jonrickard

Eftersom Iphonen var helt död (eller rättare sagt visade skärmen "anslut till Itunes" och aldrig någonting mer) gick det inte att göra någon backup eller gå till inställningar och trycka på återställning i telefonen.

 

Men, nu har allting löst sig!

Jag bytte först till en annan dator med Itunes - det funkade inte.

Jag bytte sedan till ytterligare en annan dator med Itunes, den här gången hade datorn Windows 7 istället för XP - och då fungerade det!

Då installerades det nya OS:et på Iphonen! Halleluja!

Ingen mer "Vi har funnit en Iphone som måste Återställas", ingen mer "anslut till Itunes"-skärm, inga timmars där Itunes står och stampar på "Förbereder Iphone för återställning...).

 

Det tog bara en fem, sex timmar framför datorn och tryckandes på den stumma telefonen!

Som information kan jag också säga att när återställningen till slut fungerade tog den cirka 15 minuter i Itunes. Och ingen gång stod allting stilla mer än ett par minuter... för framtida referenser om någon råkar ut för liknande, det ska inte stå stilla i flera timmar. Jag kan också säga att Iphone.se har en bra sida för om saker krånglar. Jag kan också säga att det finns tusen olika varianter på problem. Jag kan också säga att Iphone inte ger support gratis om man inte har garanti. Jag kan också säga att det finns tusen olika råd. Jag kan också säga att många som ger råd på olika sajter, faktiskt vet vad de pratar om. Jag kan också säga att funkar det inte första gången, så kanske samma grej funkar när man försöker gång nummer 100. Och slutligen, ingenting av det gamla fanns kvar på telefonen när jag var klar. En helt ny telefon. Kanske hade funkat om jag hade valt att återskapa en gammal backup i Itunes...

Och slutligen. Väck inte den björn som sover. Funkar din telefon? Okej, ändra ingenting då! Det är bara i tillverkarnas fantasi allting är enkelt och smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...