Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laddningsuttaget felar efter fuktskada


Fracuk

Rekommendera Poster

Hej,

 

på utlandssemestern tidigare i veckan förstörde jag min iPhone4S genom att jag låg i solbädden och svettades på den :dumstrut: .

Jag noterade att kamerablixten lyste konstant, och visste sedan tidigare att detta var ett symptom på fuktskada. Nåja, mobilen fungerade i alla fall fortfarande, så jag torkade av den ordentligt och la ner den i väskan. När jag en stund senare tog upp den märkte jag att den inte riktigt var som den skulle. Skärmen hoppade lite, och det gick inte riktigt att peka ordentligt på skärmen.

 

I ren panik slängde jag ner telefonen i ett paket ris, i hopp om att det skulle kunna rädda den. Jag var trots allt på semester i Grekland, och hade ingen lust att åka in till någon kvacksalvare i stan.

 

Hur som helst, efter att batteriet hade laddat ur så går det inte att ladda det igen. Det märkliga är detta: kamerablixten lyser fortfarande konstant, 3 dagar efter att telefonen laddats ur. Dock reagerar telefonen när jag sätter i en laddsladd, genom att blixten lyser mycket skarpare. Laddningsuttaget kan således inte vara 100% dött, men av någon anledning vill inte batteriet laddas upp. Är det måhända batteriet som felar?

 

Någon som har erfarenheter av detta?

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Provat att resetta telefonen ?, hålla i hemknappen och på/av knappen intryckta tills telefonen startar om ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...